پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌‌الاسلام محمدتقی ربانی

حوزه/ عزت بخشی به مؤمنین یکی از اصول حاکمیت حضرت مهدی(عج) است و این عزت بخشی با انقلاب اسلامی ایران شروع شده و هر روز اوج می‌گیرد و امیدواریم با ظهور حضرت به حداعلی کلمه برسد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی ربانی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و با اشاره به یک حادثه تاریخی گفت: قبل از حضور امام حسین(ع) حضرت مسلم به کوفه می رود و در جمعی کسانی قرار می‌گیرد که منتظر امام هستند، ولی منتظران امام آن رفتار را نشان دادند و حادثه کربلا به وجود آمد.

وی بیان کرد: با یک نگاه تحلیل گونه به این حادثه تاریخی و پیش‌قراولی مسلم در حادثه کربلا، اکنون می‌توان بر این نکته تأکید کرد که این انقلاب یک پیش درآمدی برای انقلاب حضرت مهدی(عج) است و می‌تواند تصویر روشن و قابل دست یافتنی از حکومت مهدی موعود(عج) نشان دهد.

رئیس انجمن مهدویت حوزه با بیان اینکه تحویل این بیرق به صاحب اصلی‌اش یکی از شعارهای اصلی انقلاب است و اگر از این گذر تاریخی به سلامت عبور کنیم صبح ظهور نزدیک خواهد بود، گفت: با یاری و لبیک مردم و اطاعت و حمایت از رهبری این بیرق به صاحب اصلی‌اش داده خواهد شد.

وی به تأثیر این انقلاب در بحث مهدویت اشاره کرد و افزود: این انقلاب بحث حضور دین در جامعه و در اوج حاکمیت جامعه را مطرح و تصویر روشنی از ذهنیت مردم در رابطه با حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) بیان می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی تصریح کرد: بسیاری از مفاهیم را اگر توضیح دهیم به علت نبود تصویری از آن قابل درک نیست اما وقتی با رفتار نشان دهیم آن توضیح‌ها شفاف می‌شود.

وی ابراز داشت: عزت بخشی به مؤمنین یکی از اصول حاکمیت حضرت مهدی(عج) است و این عزت بخشی با انقلاب اسلامی ایران شروع شده و هر روز اوج می‌گیرد، لذا امیدواریم با ظهور حضرت به حداعلی کلمه برسد.

رئیس انجمن مهدویت حوزه در پایان گفت: با انقلاب اسلامی شعارهای مردم رنگ و بوی دینی گرفت و مردم به این نتیجه رسیدند که دین می‌تواند آنها را به عزت دنیایی برساند، نه اینکه آن را از شرق و غرب طلب کنند.

انتهای پیام/313/30

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha