پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام گلزاده

حوزه/ معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: عالمان دین، نسبت به سایرین، فهم متفاوتی از هنر دینی دارند و اگر دیگران با تصور و تخیل به هنر می رسند، این ها با اندیشه به خلق هنر می پردازند .

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام گلزاده، عصر امروز در نشست خبری که با موضوع جشنواره هنرهای آسمانی، در کتابخانه آستان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب از آغاز فعالیت خود به منظور این که بتواند مقوله الهی انسانی و دینی برگرفته از محبت و رحمت را گسترش دهد، لازم بود تا از ظرفیت هنر حداکثر بهره برداری را داشته باشد.

معاون فرهنگی مجمع  جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: هنر با حس، تخیل و تصویر پردازی یک مفهوم در ذهن شکل می گیرد و بر همین اساس  هم یافته های ذهنی با ابزار های هنری به مخاطب منتقل می شود.

وی بیان داشت: به خاطر اهمیت موضوع هنر در انتقال مفاهیم، در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اداره کلی برای عرصه های هنری در نظر گرفته شده تا از این طریق بتوانیم از ظرفیت  هنر برای انتقال وحدت و تقریب و رافت و مودت استفاده کنیم.

 حجت الاسلام گلزاده  افزود: وحدت به معنای هم دلی و همراهی با محور مشترکات است و با روح و ذهن و ظرفیت تمام هنرمندان مسلمان در ارتباط است.

وی با توجه به نقش بین المللی بودن تقریب مذاهب اسلامی، اظهار داشت: عملا با حضور این مرکز در هنر آسمانی به زودی شاهد پدیده هنر آسمانی درسطح جهان اسلامی خواهیم بود.

معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: هنر هم همانند تقریب در تبیین مفاهیم درسطح بین المللی نقش دارد و می تواند دگرگونی و انس آفرینی در جهان داشته باشد.

حجت الاسلام گلزاده  عنوان کرد: حوزه هنری این افتخار را داشت که در سال گذشته به عنوان پرچمدار، هنر انقلاب معرفی شده  و تمام تلاش این است که محصولات متناسب با انقلاب به معنای تام باشد.

وی ادامه داد: در قم با توجه به ارتباط نزدیکی که عرصه هنر و فعالان آن با حوزه های علمیه می توانند برقرار کنند، سبب تولیداتی شده که رنگ و بوی آن با استان های دیگر در تولید محصول فرق دارد.

 حجت الاسلام گلزاری گفت:  هنرخدمت خوبی به انقلاب  کرد و در همه عرصه همراه مردم و حتی در صحنه دفاع از حق، حضور داشت و به موج آفرینی و عمق بخشی و ایجاد محبت و مودت انقلابی مشغول بود.

 وی  گفت:  هنرمندان روحانی از چند زاویه شایسته تکریم اند؛ اول اینکه عالمان دین و دردمندان، نسبت به  سایرین فهم متفاوتی از هنر دینی دارند و اگر دیگران با تصور و تخیل به  هنر می رسند، این ها با اندیشه به خلق هنر می پردازند .

 معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: عمق هنر حوزویان بسیار متفاوت است و مجمع باستفاده از ظرفیت های ملی و بین المللی در قالب جشنواره ها و موسسات رسانه ای از این ظرفیت بهره خواهد گرفت.

در ادامه این نشست  مجدالدین معلمی، رئیس حوزه هنری قم هدف از برگزرای جشنواره هنرهای آسمانی را  شناسایی  استعدادها و بهره بری بیشتر از ظرفیت ها در عرصه هنر و استفاده از ابزار هنر برای ترویج دین کشف و موقعیت خود عنوان کرد.

وی گفت: هنوز نتوانسیتم علامت های سوال در هنر دین را به علما نشان بدهیم و کمبودها را ارائه کینم و گرفتاری های عرصه هنری جدید است و باید مرکزی برای انتقال آنها به نهاد دین باید باشد تا این خلاها کشف و پاسخگویی شود.

انتهای پیام:40/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha