سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر

حوزه/ نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی با بیان اینکه نظام سازی یکی از شاخصه های مهم اسلام است، اظهار داشت: امروز تفکر جدید مردم سالاری دینی از جمهوری اسلامی به عنوان یک الگو به دنیا ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین معزی شامگاه دوشنبه در مراسم جشن انقلاب که به همت مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری قم در مسجد حضرت زین العابدین(ع) برگزار شد، انقلاب اسلامی را توسعه بخش مراکز اسلامی در بسیاری از کشورها عنوان کرد و اظهار داشت: پیش از انقلاب، مراکز دینی در کشورهای محدودی فعالیت داشتند و مردم اروپا، شناختی نسبت به اسلام نداشتند اما با حضور چهارماهه امام راحل در فرانسه و پوشش رسانه ای سخنان ایشان شاهد انفجار اطلاعات اسلامی بودیم.

وی با بیان اینکه حضور امام خمینی(ره) در فرانسه از امدادهای الهی بود، افزود: رسانه های مختلف اندیشه های امام راحل(ره) را در فرانسه منتشر می کردند و همین مسئله زمینه ساز آشنایی با اسلام شده بود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی با اشاره به دروغ پردازی های حزب توده علیه اسلام، گفت: این حزب براساس تفکر نادرست خود، دین را به عنوان ابزار ظالمانه می دانست و بر این اساس بسیاری از افراد تصور نمی کردند که حکومت دینی بتواند در مقابل استکبار ایستادگی کند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با بیان اینکه امام خمینی(ره) تعریف صحیح، کامل و جامعی از اسلام ارائه دادند، گفت: این مسئله سبب جذب مسلمانان زیادی به سوی اسلام ناب شد.

وی همچنین به هراس و وحشت رژیم در تبعیت مردم از امام راحل(ره) اشاره داشت و گفت: دانشجویان نیز در پیشبرد اهداف نهضت نقش موثری داشتند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه دین زیربنای انقلاب اسلامی بود نه مسکن و نان و آب، ابراز داشت: علی رغم وجود قدرت ساواک و امکانات رژیم، امام خمینی با استفاده از قدرت دین و خدامحوری توانست نهضت را به پیروزی برساند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی افزود: البته اسلام در زمینه رفاه اقتصادی نیز تعاریف و چارچوب مشخصی دارد.

*عطش زیاد به معارف اسلامی در غرب

وی در ادامه به عطش زیاد تشنگان به معارف اسلام در کشورهای اروپایی اشاره داشت و گفت: براساس پیشبینی های صورت گرفت یک سوم جمعیت اروپا تا سال 2050 مسلمان می شوند.

مشاور فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری افزود: فعالیت مراکز دینی، جمعیت مبلغان دینی و مسلمانان کشورهای اروپایی از عوامل مهم توجه به اسلام در اروپا به شمار می آیند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه با بیان اینکه جنگ تمدن ها یکی از استراتژی های دشمن برای پیشبرد اهداف خود است، ابراز داشت: زیربنای گروه تروریستی داعش را بعثی های زمان صدام تشکیل داده اند و در حال تلاش برای ارائه چهره نامناسب از اسلام در جهان هستند در حالی که دین به عنوان حرکت دهنده توده های مختلف جامعه در حال رشد است.

*تفکر مردم سالاری دینی به دنیا صادر شده است

وی با بیان اینکه نظام سازی یکی از شاخصه های مهم اسلام است، اظهار داشت: امروز تفکر جدید مردم سالاری دینی از جمهوری اسلامی به عنوان یک الگو به دنیا ارائه شده و مردم کشورهای مختلف، شیوه های اجرایی این تفکر را بررسی می کنند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در 7 اسفندماه، گفت: مردم در نظام مردم سالاری دینی همواره حضور پرشوری در صحنه های مختلف انقلاب داشته اند و در 7 اسفندماه نیز این چنین خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین معزی، نقش مجلس خبرگان رهبری را در حفظ نظام حائز اهمیت عنوان کرد و ابراز داشت: مجلس شورای اسلامی از تنوع سلایق برخوردار بوده و نمایندگان به دنبال تحقق خواسته های مردم خواهند بود.

وی تصریح کرد: از سوی نظام مردم سالاری دینی موضوعات زیادی به عرصه سیاست ارائه شده که مردم دنیا به بررسی آنها خواهند پرداخت.

*تلاش دشمنان برای تخریب جایگاه انقلاب در دنیا

مشاور فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به تلاش دشمنان برای تخریب انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امروز رسانه های ماهواره ای زیادی علیه نظام به فعالیت می پردازند؛ همچنین شبکه هایی نیز از سوی تفکر شیعه انگلیسی اداره می شوند که به دنبال تضعیف جایگاه انقلاب در دنیا هستند.                        

حجت الاسلام والمسلمین معزی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی با وجود همه توطئه ها و طراحی های دشمنان به حیات خود تداوم می دهد، ابراز داشت: جمهوری اسلامی یک کشور قدرتمند در منطقه و دنیا محسوب می شود و دوستان بسیاری نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی تلاش های زیادی برای ترور شخصیت های نظام بعد از پیروزی انقلاب داشته است، گفت: امروز انقلاب قدرتمندانه در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرده و به سیاسیت ها و خواسته های آمریکا جواب منفی می دهد.     

*مذاکره کنندگان از حقوق ملت دفاع کردند

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی به مذاکرات هسته ای اشاره داشت و گفت: نمایندگان ایران در طول مذاکرات به بیان خواسته های خود پرداختند و اقدامات لازم را در دفاع از حقوق ملت انجام دادند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در پایان از مقام معظم رهبری به عنوان قدرتمندترین انسان در این مقطع تاریخی یاد کرد و افزود: دستاوردهای کنونی نظام مرهون هدایت ها و درایت رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی ملت است.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha