پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار معاون اول و دو وزیر دولت با مراجع تقلید

حوزه/ حضرت آیت الله صافی در توصیه‌هایی به دولتمردان گفت: مسئولیت دولت در موقعیت کنونی مملکت و جهان بسیار خطیر و بزرگ است و وظیفه سنگینی بر دوش آنان می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آقایان دکتر جهانگیری، معاون اوّل ریاست‌ جمهوری، مهندس نعمت‌زاده، وزیر صنعت و معدن و مهندس چیت‌‌چیان، وزیر نیرو با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار، دکتر جهانگیری با ابلاغ سلام ریاست جمهوری به معظّم له و تشکّر از توصیه‌ها و ارشادات ایشان، گزارشی از سفر خود به قم و فعالیت‌های دولت ارائه داد.

معظّم له نیز با ابلاغ سلام به ریاست محترم جمهوری و با تشکّر از زحمات دولت برای رفاه حال مردم و کمک به محرومین، اظهار داشتند: این دولت بحمدالله تعالی گام‌های خوبی در انجام خدمت به مردم و عظمت و عزّت مملکت برداشته که قابل تقدیر است و رضایتمندی مردم را در پی دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه باید تمام کارها برای خداوند و با اخلاص و نیّت پاک باشد، افزودند: در روایاتی آمده است: «مَن کَانَ للهِ کَانَ اللهُ مَعَهُ/ هر کس که برای خدا کار کند، خدا هم با اوست.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ادامه دادند: کار مهمّ شما، اعتلاء، استقلال کشور و بی‌نیازی مملکت از دیگران می‌باشد که باید در فنآوری و علم از دیگران برتر بوده و محتاج به آنان نباشیم.

این استاد برجسته حوزه در قسمت دیگری از بیانات خود با اشاره به دهه مبارکه فجر فرمودند: این دهه به معنای واقعی آن، مبارک، و دهه شکر و سپاس است که در مردم در سایه دین توانستند انقلاب نموده، و تعالیم ارزشمند اسلامی را در مملکت دوباره احیاء ‌نمایند.

ایشان خاطرنشان ساختند: در این راه شهدا با تحمّل مشقّات، مشکلات زیاد و با جانفشانی توانستند ارزش‌های اسلامی را در مملکت، پایه‌گذاری نمایند؛ لذا باید شکر این نعمت بزرگ را بجا آورده و در درگاه خداوند متعال سپاسگزار باشیم و نباید با کارهای خلاف شرع و غیر ارزشی کفران نعمت بکنیم که در پیشگاه خداوند و ارواح طیّبه شهدا مسئولیم.

این مرجع تقلید در ادامه توصیه‌های خود به دولتمردان، با اشاره به اینکه مسئولیت دولت در موقعیت کنونی مملکت و جهان بسیار خطیر و بزرگ است و وظیفه سنگینی بر دوش آنان می‌باشد بیان کردند: بحمدالله دولت در حدّ توان خود خدمات زیادی را انجام داده که قابل تقدیر است و باید بیشتر از اینها خدمت کند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تصریح کردند: توقّع ما از این دولت و شخص محترم ریاست جمهوری زیاد است؛ البته این دولت که برای عزّت نظام و مملکت در سایه تعالیم حیات‌بخش اسلام خدمت می‌کند، مورد علاقه من است و نیز شخص رئیس جمهوری را دوست داشته و دعا می‌کنم که در جلب رضایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و رفع مشکلات مملکت و رفاه و معیشت ضعفا موفّق باشند و از فرصت‌ها استفاده نموده و راه صحیح که همان راه دین و عزّت مسلمانان است را ادامه دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha