پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: هنگامی که امام راحل و مقام معظم رهبری می فرمایند رابطه ایران و آمریکا به هیچ وجه مسالمت آمیز و به نفع ملت نخواهد بود، نشات گرفته از نص صریح آیات قرآن است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله طباطبایی نژاد، شب گذشته در گردهمایی ائمه جماعات و فرماندهان بسیج مساجد اصفهان، در مجموعه فرهنگی قائمیه گفت: اخلاص امام خمینی(ره) در اطاعت الهی و انجام تکالیف باعث شد، مردم محبت عجیبی نسبت به ایشان پیدا کنند، به همین خاطر همه مشاهده کردیم روز 12 بهمن ماه سال 57 مردم از جای جای ایران به استقبال امام (ره) آمده و دعوت ایشان را لبیک گفتند.

وی افزود: امام خمینی(ره) فقیهی اصولی و عارف بودند که در همه زمینه های علوم دینی صاحب نظر بوده و مجتهد جامع الشرایط تلقی می شدند، اما عشقی که نه تنها مردم ایران، بلکه دنیا به ایشان داشتند، به دلیل معرفت عمیق نسبت به خدای متعال بود.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با اشاره به این که هرکس به خداوند ایمان داشته باشد، خداوند محبت او را در دل مردم قرار می دهد، تاکید کرد: محبت ما نسبت به حضرت امام در قیاس با محبتمان نسبت به ائمه اطهار(ع)، درجه ای پایین تر است؛ ما همچنان تلاش می کنیم سیره و روش ایشان را به عنوان الگو در زندگیمان مدنظر قرار دهیم.

مدیر حوزه علمیه اصفهان، دیدگاه امام(ره) در خصوص ارتباط با غرب را الگوپذیری از کلام الهی دانست و خاطر نشان کرد: نمی توان حتی یک سخن از امام خمینی(ره) در خصوص ارتباط با آمریکا پیدا کرد که ریشه در آیات قرآن نداشته باشد.

وی در ادامه بیان داشت: هنگامی که امام راحل و مقام معظم رهبری می فرمایند رابطه ایران و آمریکا به هیچ وجه مسالمت آمیز و به نفع ملت نخواهد بود، نشات گرفته از نص صریح آیات قرآن است که خداوند متعال در این کتاب نورانی می فرماید" یهود و نصاری به هیچ وجه با شما خوب نمی شوند، مگر این که دین آنها را انتخاب کنید".

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: کشورهایی مانند عربستان، کویت، قطر و ... به حدی به آمریکا وابسته هستند و از آن ها کسب تکلیف می کنند که حتی نمی توانند بدون اجازه آن ها از سلاح های خود استفاده کنند، لذا این مسئله برای یک کشور بسیار تاسف بار است.

وی تصریح کرد: هنگامی که سیاست خارجی امام (ره) و رهبری را می بینیم، کاملا با دیگر کشور ها متفاوت است به عنوان مثال حضرت امام با صراحت تمام فرمودند "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند"، این یعنی اتکای رهبر یک کشور اسلامی، به قرآن کریم است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان در پایان با بیان این که دشمنان به ویژه آمریکای جنایتکار می خواهند ملت را از حکومت جدا نکنند، تاکید کرد: بر همه مردم واجب عینی است که در را هپیمایی 22 بهمن و انتخابات شرکت کرده و همانند سال های گذشته، مشت محکمی بر دهان استکبار بزنند

313/38.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha