جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مرتضی مقتدایی، امروز در افتتاحیه تالار بیداری اسلامی جامعة الزهرا(س) قم

حوزه/ رئیس شورای عالی حوزه های علمیه گفت: مسئله برجام واقعا نعمتی برای جامعه اسلامی است و حتی رهبر انقلاب هم از حرکت تیم مذاکره کننده تقدیر کردند و این ها برکات ولی فقیه است.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»،  آیت الله مرتضی مقتدایی، امروز در افتتاحیه تالار بیداری اسلامی جامعة الزهرا(س) قم  با اشاره به این که 22 بهمن عید بزرگ  آزادگان جهان است، بیان داشت: معجره خدا  برای ملت ایران محقق شد  و در روز 22 بهمن ماه  انقلاب به پیروزی رسید و این معجزه الهی  باعث  به ثمر رسیدن نظام اسلامی  بر مبنای ولایت فقیه گردید.

  وی افزود: در این کشور، الله حاکم است و رکن ولی فقیه نعمت عظیمی است که با برکت وجود آن، نظام سلطه ستم شاهی سرنگون شد و در پرتو آن خورشید و نور امید طلوع کرد.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه  اظهار داشت: زمانی که هواپیمای حامل  حضرت امام (ره) بر روی آسمان ایران بود، خبرنگاری  از احساس ایشان سوال می کند؛ امام(ره) در پاسخ می فرماید ، هیچ احساس ترسی در من نیست؛ این انقلاب واقعا معجزه الهی بود، کسی باور نمی کرد رژیمی که  دو ابرقدرت شرق و غرب پشتیبانش هستند  ساقط شود.

 آیت الله مقتدایی  گفت: این مردم  با  دست خالی مبارزه کردند و نظامی تشکیل دادند که در رأس آن ولی فقیه و مرجع دینی است؛ ولی رهبران دولت های منطقه،  دل بسته به دنیا و پول پرست اند و ارزشی برای مردم خود قائل نیستند.

وی افزود:  امام راحل شخصیی بزرگ، الهی و دینی و اجرا کننده اسلام و قانون است، این چنین حکومت الهی تنها در دوران ائمه(ع) بود و بعد از هزار چندین سال این نعمت نصیب جامعه  ایرانی - اسلامی شد و باید شکر گزار و حافط آن بود تا پرچم این انقلاب به سلامت به دست صاحب اصلی خود برسد.

آیت الله مقتدایی عنوان کرد: حرکت امام راحل برکات زیادی برای جامعه اسلامی داشت و از جمله آن اجرای قانون بر اساس دین، اسلام و امنیت است.

نایب رئیس جامعه مدرسین گفت: برکت دیگر هم مسئله برجام بود که واقعا نعمتی برای جامعه اسلامی است و حتی رهبر انقلاب هم از حرکت تیم مذاکره کننده تقدیر کردند و این ها برکات ولی فقیه بوده و وظیفه جامعه این است که هر روز برای سلامتی و طول عمر رهبری انقلاب دعا کنند.

وی  در ادامه  به تاسیس جامعه الزهراء(س) و برنامه های پیش روی این جامعه  هم اشاره  کرد و ابراز داشت: جامعه الزهرا(س)  به امر امام راحل تاسیس شد و موجب حمایت رهبری انقلاب است و از افتخارت کشور می باشد و خواهران طلبه در داخل و خارج کشور در این حوزه مشغول تحصیل هستند.

آیت الله مقتدایی در توصیه به طلاب جامعه الزهرا(س) اظهار داشت: جامعه الزهرا(س) با این سابقه درخشانی که دارد، لازم است  به فکر تولیدفکر، نشریات، تالیفات و علم به  سراسر جهان باشند و علوم حقه اسلام ناب را به دنیا منتشرکنند و انتظار هم این است که این تولیدات سال به سال بیشتر و شکوفاتر شود.

نائب رئیس جامعه مدرسین بیان داشت: طلاب  و مبلغین  باید به فکر تبلیغ و حضور مستمر و گسترده  و جدی در جامعه و در نقاط حساس کشور برای ترویج دین  باشند و جامعه از طلاب انتظاراتی دارد و لازم نیست حتما در منطقه ای که می رود سخن بگویند، بلکه الگوی عملی خوبی برای آنها باشند این خود بالاترین تبلیغ است.

وی  بر حضور طلاب  در مناطق و  شهرستان ها برای  تبلیغ و بیان مباحثی ارزشی و اخلاقی تاکید کرد و  بیان داشت: باید طلاب برای پاسخ گوی  مقتدرانه به مباحث شرعی جامعه برنامه ریزی جدی داشته باشند و قطعا این چنین عملی در پیشگاه  خدا بدون اجر و پاداش نخواهد ماند.

انتهای پیام:40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha