پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام جمشیدی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حوزه‌های علمیه خواهران، به طور ویژه، وامدار انقلاب اسلامی به شمار می‌روند، زیرا توسعه‌ آن در شکل کنونی، به برکت انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» به نقل از  روابط عمومی حوزه خواهران حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی در جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران، که در سالن اجتماعات مرکز حوزه‌های علمیه خواهران کشور برگزار شد، بر حمایت همه‌جانبه از انقلاب و آرمان‌های آن و نیز پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید ورزید.

وی، با بیان این که مفتخریم که نظام جمهوری اسلامی ایران، مولود حوزه‌های علمیه و حرکت روحانیت است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) پیشتاز، جلودار، مؤسس، بانی و معمار انقلاب اسلامی، برخاسته از حوزه‌های علمیه بودند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، بیشتر یاران امام خمینی(ره) را از شاگردان ایشان دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران، پیوستگی دائمی با حوزه‌های علمیه دارد، زیرا خاستگاه انقلاب اسلامی، حوزه‌های علمیه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی، با بیان این که حوزه علمیه به سرنوشت انقلاب، پشتیبان، حافظ و ناظر مراقبت از آن خواهد بود، خاطرنشان ساخت: حوزه‌‌های علمیه، پیش از انقلاب و پس از آن، همواره، در جانفشانی برای انقلاب پیشتاز بوده‌اند. در ابتدا، روحانیت قیام لله را برای انقلاب اسلامی آغاز کرد و این حرکت، پیوسته، ادامه خواهد داشت.

وی بر تداوم راه انقلاب و دست برنداشتن از پشتیبانی از انقلاب اسلامی تأکید ورزید و گفت: پیش از وقوع انقلاب اسلامی ایران، کسانی که با اخلاق، عرفان و معنویت سر و کار داشتند، معتقد بودند که در جهان، تغییراتی در حال وقوع است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، نسل کنونی را وارثان خون شهدا و انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح نمود: این امانت، با پایمردی شهیدان اسلام و انقلاب به دست آمده است و باید آن را پاس بداریم، وگرنه در پیشگاه خداوند مسئول خواهیم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی افزود: عمر می‌گذرد و چه بهتر است که آرمانی و برای حیات طیبه زندگی کنیم.

وی، با بیان این که مسئولیت‌داری سخت، ولی شیرین است، خاطرنشان ساخت: حوزه‌های علمیه خواهران، به طور ویژه، وامدار انقلاب اسلامی به شمار می‌روند، زیرا توسعه‌ آن در شکل کنونی، به برکت انقلاب اسلامی است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور ادامه داد: شکر این نعمت، در صحنه بودن و حمایت همه‌جانبه از انقلاب اسلامی، کیان ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) است. باید برای همراه کردن مردم با انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن بکوشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی تأکید کرد: باید برای حضور حداکثری مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب، مانند راه‌پیمایی 22 بهمن و انتخابات، تبلیغ نماییم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور بیان کرد: اگر چه تبلیغات و فشارهای نظام سلطه در سال‌های اخیر روز به روز بیشتر شده است، ولی صبر مردم و هدایت هوشمندانه مقام معظم رهبری موجب شده است به جای چهره‌ای سردمداران استکبار در نظر داشتند از انقلاب اسلامی ایران در نظر جهانیان ترسیم کنند، چهره‌ای منور، مقتدر و تأثیرگذار در جهان به تصویر کشیده شود، به گونه‌ای که قدرت‌ها برای حل مشکلاتشان در منطقه، دست به دامان ایران اسلامی می‌شوند.

شایان ذکر است، در این مراسم، آقای ساجدی، مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت مرکز حوزه‌های علمیه خواهران، در سخنانی، با اشاره به شرایط بسیار حساس کنونی و احتمال سوءاستفاده استکبار جهانی از شرایط پسابرجام، گفت: امریکایی‌ها می‌خواهند به جهانیان القا نمایند که توانسته‌اند ایران را به تسخیر درآورند و بدین ترتیب، آقایی پوشالی‌شان را حفظ نمایند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، ایران مقتدر اسلامی نشان داده است که اقتدارش رو به فزونی است و پوزه ابرقدرت‌ها را به خاک مالیده است.

مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت، پیروزی در این کشمکش را در گرو برنامه‌ریزی و تلاش هر دو طرف دانست و تصریح کرد: مردم، تنها سرمایه انقلاب برای تحقق اهداف والای آن به شمار می‌روند. گاهی، ممکن است هنگامی که درباره این سرمایه سخن می‌گوییم، به دلیل شناخت ناکافی، به دیده حقارت به مردم بنگریم. به نظر من، فرق دیدگاه امام(ره) و رهبری(مدظله‌العالی) با این افراد، در نگرش به مردم است.

ساجدی افزود: گاهی، وقتی مردم به سازمان‌های گوناگون مراجعه می‌کنند و با برخی کمبودها روبه‌رو می‌شوند، ممکن است به نظام دلسرد گردند یا رفتارهای نامتناسب با شئون اسلامی نشان دهند. لازم است نگاهمان را به ملت عوض کنیم و بدانیم مردم در جایی که لازم باشد، پای انقلاب می‌ایستند.

وی اظهار داشت: امام(ره) و رهبری معظم انقلاب، هنرمندانه، غفلت برخی از مردم را می‌دیدند و توانستند آن را اصلاح کنند و شهیدانی بسازند که انقلاب را پیش بردند.

مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت، با اشاره به تلاش برخی جریانات با هدف دلسرد کردن مردم، بیان نمود: جریاناتی می‌کوشد برخی ناتوانی‌ها را پای انقلاب بنویسند و در مردم ناامیدی ایجاد کنند تا از حمایت از انقلاب دست بردارند و بدین ترتیب، انقلاب اسلامی سرمایه‌ اصلی‌اش را از دست دهد. همچنین می‌کوشند حاکمیت استکبار جهانی را در داخل کشور جاری سازد که نباید از آن غفلت نمود.

ساجدی،‌ در ادامه، از ایثارگری ملت بزرگ ایران در صحنه‌های گوناگون سخن به میان آورد و گفت: در گذشته، شهدایی را تشییع می‌کردیم و امروز، ملت ایران شهدای حرم را تشییع می‌نماید. این امر نشان می‌دهد که برخلاف نظر دشمنان، که می‌خواستند ملت ایران را در در داخل کشور زمین‌گیر نمایند، امروز، دیگر در مرزهای ایران اسلامی نمی‌جنگیم.

مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت، با بیان این که برخی افراد و جریانات کوشیده‌اند از عرصه انتخابات بر ضد نظام جمهوری اسلامی و اقتدار و انسجام داخلی استفاده کنند، گفت: باید شاخص ما در این عصر، اصل نظام و تبعیت از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری باشد.

وی از لزوم تأمین نظر رهبر معظم انقلاب و برطرف‌سازی دغدغه‌های ایشان سخن گفت و تصریح نمود: تأمین نظر رهبری در عرصه‌های گوناگون بسیار مهم است. تبعیت نظر معظم‌له، وظیفه ماست.

ساجدی تأمین مشارکت حداکثری مردم را در صحنه‌های گوناگون، نخستین خواسته رهبری برشمرد و اظهار داشت: معظم‌له تصریح کرده‌اند که حتی کسانی که با من مخالف‌اند، در انتخابات شرکت کنند، زیرا حضور حداکثری مردم، موجب تقویت نظام است.

وی برگزیدن کاندیداهای اصلح را مستلزم مشورت با افراد بصیر دانست و خاطرنشان ساخت: باید کسانی را انتخاب کنیم که تأمین منافع اسلام و انقلاب اسلامی را در اولویت قرار دهند. کسی را انتخاب نمایید که مطمئن باشید پشت سر رهبری حرکت می‌کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha