پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور

حوزه/استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بی‌تردید پرونده ما در مسئله تلاوت و حفظ قرآن، پرونده شایسته‌ای که روی دست بگیریم و به آن افتخار کنیم نیست، گفت: عده‌ای اگر در مجلس ختمی شرکت نکنند در طول سال احتمالاً تلاوتی از قرآن ندارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور عصر جمعه در مراسم اختتامیه اولین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم خانواده طلاب و روحانیون سراسر کشور در قم با اشاره به اینکه قرآن می‌تواند مشکلات زندگی شما را در زندگی گره‌گشایی کند گفت: کمترین فایده و اثری که برای این کتاب مطرح شده فوایدی است که برای تلاوت و حفظ قرآن و تدبر در قرآن گفته شده است و بیان شده که این دستاوردها را پایانی نیست.

وی بیان کرد: قرآن کریم کتابی است که ما  و شما را سعادتمند می‌کند؛ آرزوی بشر در این است که هر نوع سختی و شقاوت را در زندگی از بین برود و راه نجات از این شقاوت قرآن است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه قرآن  شرافت انسان‌ها را برای آنها به ارمغان آورد، گفت: اگر انسان دوست دارد که شخصیتش استوار شود راهی جز قرآن ندارد و هر راهی را رود این نتیجه را به ارمغان نخواهد برد.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهید بهترین مدل ارتباط با خدا را داشته باشید و بهترین توکل‌ها و محبت‌ها در دل شما برای خدا شکل گیرد راهش این است که این مدل‌ها را در محضر قرآن یاد بگیرید.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور با بیان اینکه ما باید یک نهضت رویکرد به سوی قرآن را شروع کنیم تصریح کرد: در رأس این توجه کسانی باید قرار داشته باشند که آبروی خود را از کنار این سنت دارند و آنها طلاب و خانواده‌های آنها هستند.

وی عنوان کرد: اگر روحانیت و خانواده روحانیت قرآن را مدار توجه خودشان قرار دهند، می‌توان امید داشت که به تدریج به فرهنگی بین آحاد جامعه تبدیل شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بی‌تردید پرونده ما در مسئله تلاوت قرآن و حفظ آن، پرونده شایسته‌ای که روی دست بگیریم و به آن افتخار کنیم نیست، گفت: عده‌ای از ما اگر در مجلس ختمی شرکت نکنند در طول سال احتمالاً تلاوتی از قرآن نداشته باشند

وی با اشاره به اینکه  اگر می‌خواهیم جوانانمان در برابر بسیاری از تباهی‌ها بایستند باید قدرت ذکرشان را بالا ببریم و یکی از راه‌های بالا بردن ذکر عبادت است، افزود: تفاوت انسان‌های وارسته و بزرگ با کسانی که با وجود متدین بودند بزرگ نیستند این است که انسان‌های بزرگ در توفان‌ها ذکر به کمکشان می‌آید.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha