جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ، مشارکت مردم را اصل محوری در شکل گیری و تقویت اقتصاد مقاومتی در کشور توصیف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا لشکری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: این که رهبر معظم انقلاب طی سال های اخیر این همه بر لزوم توجه جدی مسئولان به مساله اقتصاد مقاومتی تاکید می فرمایند، یک بخشش به خاطر آن است که مدیران نظام از توان و مشارکت مردم در تقویت اقتصاد ملی نهایت استفاده را ببرند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بی شک توجه بیشتر به مردم و استفاده از توان آن ها می تواند برای ما نقطه قابل اتکایی باشد همچون دوران دفاع مقدس که با تشکیل بسیج و وارد کردن آن ها به عرصه نبرد ، توانستیم جریان جنگ را به سود خود عوض کنیم.

این اقتصاددان حوزوی با بیان این که در دوران پسابرجام و حتی با رفع کلیه تحریم ها نیز باید بر اقتصاد مقاومتی تکیه کنیم، گفت: : عرصه امروز نظام جهانی به گونه ای نیست که منافع همه ملت ها را در نظر بگیرد بلکه این سیستم و ساختار به دنبال آن است که منافع برخی قدرت های دنیا را در قالب نظمی که تعریف کرده، محقق سازد و لذا می بینیم که امروز منافع جهان سرمایه داری صدای اعتراض بسیاری از ملت ها و دولت ها را درآورده است.

وی افزود: در این میان طبیعی است که کشورهای سلطه گر تنها اجازه نقش آفرینی به کشورهایی می دهند که در چارچوب این نظم ، همسو با آن ها باشند و در راستای منافعشان گام بردارند و در چنین فضایی ملت های مستقل همچون ایران اسلامی برای نظام سلطه ، عنصر نامطلوب شناخته می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین لشکری همچنین ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی راهبردی است که بکارگیری آن در راستای یکی از اهداف والای نظام مقدس اسلامی مبنی بر حفظ استقلال و عزت ملی می باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha