سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسین حائری، مدیر مرکز خدمات خراسان رضوی

حوزه/مدیر مرکز خدمات خراسان رضوی با اشاره به اینکه دشمنی مستکبران با ما به خاطر انرژی هسته‌ای و نفت نیست، گفت: غربی‌ها از گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) می‌ترسند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین حسین حائری، مدیر مرکز خدمات خراسان رضوی و حجت الاسلام میراحمدی، رئیس اداره امور استان‌های مرکز خدمات، صبح امروز، در نهمین سفر از سفرهای استانی رئیس و مسئولین مرکز خدمات به استانه ها، با حضور در مدرسه علمیه قوام شهر شیراز با مدیر، اساتید و طلاب این مدرسه دیدار و گفتگو و از ممتازین مدرسه تجلیل کردند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی در این دیدار با تبریک حضور حماسی مردم در راهپیمایی دشمن شکن 22 بهمن، گفت: اگر امروز مردم در کنار روحانیون قرار می‌گیرند و به توصیه های امام(ره) گوش می‌دهند به خاطر فقاهت و علم دین است و ما باید آن را محکم نگه داریم.

وی با اشاره به اینکه دشمنی مستکبران با ما به خاطر انرژی هسته‌ای و نفت نیست، ابراز داشت: غربی‌ها از گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) و دین اسلام به اقصی نقاط دنیا می‌ترسند و دشمنی آنها با ما به همین دلیل است.

حجت الاسلام والمسلمین حائری تصریح کرد: مهم‌ترین نقشه استعمارگران این است که چهره اسلام را خشن نشان دهند، چون اسلام با رأفت و مهربانی در دل‌های مردم راه باز می‌کند.

وی به گسترش شیعه در نیجریه اشاره کرد و افزود: شیخ زکزاکی توانست بیش از 10 میلیون نفر را شیعه کند و دشمنان اسلام از این گسترش اسلام می‌ترسند و به این دلیل است که شیعیان نیجریه را شهید و رهبر آنها را دستگیر کردند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی عنوان کرد: ترس ابرقدرت‌ها به این دلیل است که می‌بینند مکتب اهل‌بیت(ع) در دل‌ها راه باز می‌کند و مجبورند که چهره اسلام را کریه نشان دهند که مردم از اسلام بازگردند.

حجت الاسلام و المسلمین حائری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت مسئله مدیریت عمر و وقت، گفت: با مطالعه زندگی بزرگان در می‌یابیم که موفق‌ترین انسان‌ها کسانی بودند که عمرشان را به بهترین شکل مدیریت کردند.

وی بیان کرد: بزرگ‌ترین مشکل ما این است که قدر عمر و وقت خود را نمی‌دانیم و وقتی انسان چیزی را که از دست می‌دهد، قدر آن را می‌داند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی ابراز داشت: بسیاری از بزرگان ما نابغه نبودند، ولی به اندازه یک انسان نابغه تأثیرگذار بودند که یکی از عواملش این است که وقت و عمر خود را مدیریت می‌کردند.

وی به مطالعه و علم آموختن توسط طلاب و روحانیون تأکید کرد و گفت: بسیاری از مخاطبان ما عالم و فرهیخته هستند و برای آنکه بتوانیم آنها را جذب دین کنیم باید خود عالم و دانشمند باشیم.

حجت الاسلام والمسلیمن حائری بیان کرد: یکی از مشکلات روحانیون در جذب نکردن جوانان به مساجد این است که شیوه سخن گفتن با یک جوان و یا یک عالم و فرهیخته را نمی‌دانند.

وی ادامه داد: طلاب باید از وقت خود برای مطالعه و علم‌آموزی نهایت استفاده را ببرند و مطالبی را که استاد  بیان می‌کند، به صورت عمیق مورد توجه قرار داده و در جلسات مباحثه مورد بحث و بررسی قرار دهند.

حجت الاسلام حائری همچنین به فعالیت‌های مرکز خدمات اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه کبوتری است که با دو بال پرواز می‌کند، یک بال شورای مدیریت حوزه علمیه است که کارهای علمی و آموزشی را بر عهده دارد و بال دوم مرکز خدمات است که به کارهای مربوط به معیشت و سخت‌افزاری حوزه می‌پردازد، اگرچه هر دو یک هدف را دارند، اما به لحاظ برنامه‌ای و کاری در دو مدیریت جداگانه کارها تقسیم شده است.

وی در پایان به فعالیت‌های مرکز خدمات در بخش‌های مختلف مخصوصاً عرصه فرهنگی از جمعه برگزاری همایش تجلیل از فرزندان ممتاز طلاب و روحانیون، همایش تلبس و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha