پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمود رجبی

حوزه/ رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند که مسؤلان نباید در هیچ مقطع و موضوعی به استکبار جهانی اعتماد داشته باشند که این فرمایش شامل توافق برجام نیز خواهد شد؛ به همین دلیل باید نظارت جدی بر اقدامات غرب، صورت گیرد تا کشور متضرر نشده و منافع آن به خطر نیافتد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» به موضوع اجرای توافق برجام اشاره کرد و گفت: نکته مهمی که در رابطه با مسئله برجام وجود داشته و رهبری معظم انقلاب نیز بسیار بر آن تأکید دارند، موضوع نظارت بر پسا برجام است.

وی اظهار داشت: معظم له بارها فرمود مسؤلان نباید در هیچ مقطع و موضوعی به استکبار جهانی اعتماد داشته باشند که این فرمایش شامل توافق برجام نیز خواهد شد؛ به همین دلیل باید نظارت جدی بر اقدامات غرب صورت گیرد تا کشور متضرر نشده و منافع آن به خطر نیافتد.

*عدم اعتماد به آمریکا مطالبه به حق رهبر معظم انقلاب است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: عدم اعتماد به آمریکا، مطالبه به حقی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید فراوان داشته و بارها نیز ثابت شده است که نمی توان بر روی سخنان غرب تکیه کرد؛ چراکه خوی استکباری او این چنین حکم می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی ادامه داد: یکی از دلائل عدم اعتماد به آمریکا، مسئله تحریم های مجددی است که بلافاصله پس از توافق برجام انجام داده اند و این مسئله نشان دهنده این واقعیت است که خوی استکباری آنان نمی گذارد که به روابط دیپلماتیک و تعهدات بین المللی پایبند باشند.

قائم‌مقام مؤسسه‌ی آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان ساخت: مسئله پسابرجام از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است که رهبر معظم انقلاب نیز بر روی آن تأکید فراوان داشته و معتقدند که نباید هیچ تحریمی پس از توافق تصویب شود؛ چراکه با وضع تحریم جدید و عدم نظارت صحیح بر این موضوع، کشور با ضرر بسیاری مواجه خواهد شد.

*دشمنان موضع گیری مسئولان کشور را رصد می کنند

وی یادآور شد: دشمنان به دنبال موضع گیری مسئولان در دوران پسابرجام هستند و اگر مقابله درست با کارشکنی ها انجام نپذیرد، آنان قدم های بعدی خود را برداشته و اهداف خود را اجرایی خواهند ساخت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به پروژه نفوذ در کشور، تصریح کرد: این مسئله از ابعاد گوناگون دارای اهمیت است؛ چراکه دشمنان با برنامه ریزی وارد مذاکره شده و هدفمند به دنبال نفوذ می باشند و این موضوع در مباحث فرهنگی کشور مشهود است.

* استراتژی جدید غرب برای نفوذ در ایران

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی اظهار داشت: جبهه استکبار با برنامه مذاکره به دنبال آن است که ذهن ها را از نفوذ فرهنگی دور سازد که این امر، نشان دهنده نوع جدید استراتژی غرب است.

قائم‌مقام مؤسسه‌ی آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: اگر غرب اندکی احساس کند که جامعه  اسلامی ایران روحیه استکبار ستیزی خود را از دست داده است، قطعا در بلندمدت پا را فراتر گذاشته و مردم ایران را با بحران های دیگر مواجه خواهد ساخت.

*رسالت مسئولان در دوران پسابرجام

وی عنوان کرد: رسالت مسئولین در دو عرصه بصیرت و هوشیاری در نفوذ فرهنگی و اقتصادی کشور بسیار سنگین است و باید با سرمایه گذاری در زیرساخت های مقابله با پروژه نفوذ و نظارت دقیق بر تعهدات پسابرجام، اجازه تحقق اهداف دشمنان را ندهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: متأسفانه جای این گلایه وجود دارد که پس از انقلاب، فعالیت های مناسبی برای زیرساخت های فرهنگی کشور صورت نپذیرفته و شاهد کم کاری هایی زمینه بوده ایم.

قائم‌مقام مؤسسه‌آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: مسئولین باید برای مقابله با برنامه های وسیع تخریبی دشمن در مسئله فرهنگ اقدامات مناسب تری داشته و سرمایه گذاری های بهتری انجام دهند.

*هشدار نسبت به نوع نفوذ غرب

حجت الاسلام والمسلمین رجبی ضمن هشدار نسبت به نوع نفوذ غرب، خاطرنشان ساخت: امروز با دشمنی مواجه هستیم که خوی استکباری داشته و لحظه ای نمی توان بر روی تعهدات او حساب باز کرد و تنها به فکر ضربه به اسلام و از میان برداشتن ارکان انقلاب و نظام است.

وی در پایان تصریح کرد: با این شناختی که از دشمن داریم، باید مراقب پسابرجام بوده و نظارت مناسبی در این موضوع صورت بپذیرد.

 انتهای پیام40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha