پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خانم منصوره قیاسی - حوزه یزد

حوزه/ حضرت زینب(س) به ما فهماند که نباید در برابر دشمن جزع و فزع کرد، بلکه باید محکم بایستیم و نگذاریم خون شهدای کربلا و خون شهدای انقلاب اسلامی پایمال شود.

منصوره قیاسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، در خصوص شخصیت دختر حضرت علی(ع) و فاطمه(س)، اظهار داشت: حضرت زینب (س) یکی از شخصیت هایی است که می توان در هر زمانی به عنوان الگوی کاربردی در متن جامعه مطرح کرد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب (س) یزد بیان کرد : وقتی امام حسین (ع) حرکت خود را آغاز کردند برخی با رفتن حضرت زینب(س) به همراه برادر مخالفت می کردند، ولی ایستادگی حضرت باعث شد تا به همراه برادر قدم در این قیام بگذارند.

وی تصریح کرد: اکنون سخن ما با حضرت زینب(س) این است که ای بانوی بزگوار اگر شما روزی با کاروان اسارت زده کربلا همراه بودی و تمام توان خود را در مسیر روشنگری قیام اباعبدالله(ع) صرف کردید، اکنون ما زنان مسلمان ایرانی وظیفه داریم به اندازه توانمان در مسیر شما ایستادگی و حرکت کنیم.

قیاسی با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) که حضرت زینب(س) را «عالمه غیر معلمه» توصیف می کنند، افزود : فریضه می اگر حضرت زینب(س) توطه های شوم دشمنان اهل بیت(ع)را افشا کردند، اکنون نیز ما باید در این مسیر دشمن شناسی و روشنگری جامعه قدم برداریم و زیر بار ذلت نرویم.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب (س) یزد ادامه داد : حضرت زینب(س) به ما فهماند که نباید در برابر دشمن جزع و فزع کرد، بلکه باید خدا را در نظر بگیریم و محکم بایستیم و نگذاریم خون شهدای کربلا و خون شهدای انقلاب اسلامی پایمال شود.

وی در پایان تصریح کرد: بانوان حوزوی به تبعیت از حضرت زینب(س) باید در مسیر زمینه سازی ظهور قدم بردارند و با تبعیت از ولی فقیه، در برابر دنیای کفر و استکبار ایستادگی کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha