شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خانم گلشاهی کارشناس فرهنگی حوزه مازندران در نشستی با موضوع "افزایش جمعیت و   فرزند آوری

حوزه/ محقق و پژوهگشر حوزوی گفت: جنگ جمیعتی از جمله اقداماتی است که دشمن راه اندازی نموده تا جمعیت کشور را کاهش داده و قدرت دفاعی را از بین ببرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم گلشاهی کارشناس فرهنگی حوزه مازندران در نشستی با موضوع "افزایش جمعیت و   فرزند آوری" در مدرسه علمیه خواهران الزهراء (س) ساری، ضمن بیان اهمیت و جایگاه افزایش جمعیت در عرصه های مختلف اجتماعی ، فرهنگی، اقتصادی اظهار داشت: جمعیت و ساختار آن یکی از مهمترین شاخصه های قدرت ملی هر کشوری است؛ همچنین کاهش نیرو های جوان و پیری جمعیت تهدید جدی برای امنیت کشور محسوب می شود.

وی افزود: بحران ساختاری خانواده، اختلال در حمایت های بین نسلی، شکاف های سنی در اثر بهم خوردن توازن جمعیت نسل ها، جمع شدن چتر های حمایتی  خانواده از سالمندان، کاهش تدریجی سرمایه اجتماعی از جمله چالشهای اجتماعی – فرهنگی پیری جمعیت   می باشند.

این کارشناس حوزوی تاکید کرد: جنگ جمیعتی از جمله اقداماتی است که دشمن  به راه انداخته تا بدینوسیله جمعیت کشور را کاهش داده و قدرت دفاعی را از بین ببرد . 

وی در ادامه ترویج فرهنگ فرزند سالاری، بلوغ زودرس، کم شدن روابط اجتماعی، عدم جامعه پذیری ، کاهش انسجام خانواده، تضعیف شبکه ارتباطی خویشاوندان ، کاهش اقتدار والدین را از آسیب های تک فرزندی خواند و گفت: عدم شکل گیری شخصیت، حساس و زود رنجی، کم صبری و پر توقعی و سرخوردگی در اجتماع از جمله عواقب فرزند سالاریست که باید بدان توجه داشت.

گلشاهی در پایان افسردگی، انزوا،ضعف در برقراری ارتباط با همسالان، توجه بیش از حد به بازی های انفرادی و رایانه ایی را، خطرات تک فرزندی دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، فرزند آوری یکی از مهمترین مجاهدت ها و وظائف زنان است که مسئولین جامعه باید در این زمینه فرهنگ سازی کنند، چرا که  فرهنگ سازی از قانون گذاری مهم تر و اثر بخش تر است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha