پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام نکونام

حوزه/ در بسیاری از کشورهای مدعی دموکراسی، دستگاه ها و نهادهای قدرت، نمایندگان مردم را تعیین می کنند و شاید برای حفظ ظاهر انتخابات صوری هم برگزار کنند. اما در ایران اسلامی، مردم به معنای واقعی در تعیین سرنوشت خود دخیل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شهرکرد با اشاره به اهمیت انتخابات هفتم اسفند، اظهار کرد: انتخابات مظهر جمهوریت نظام مقدس جمهورس اسلامی و نماد مردم سالاری است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، مردم سالاری دینی و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود از طریق شرکت در انتخابات را از برکات انقلاب اسلامی خواند و افزود: انتخابات مورد تایید نظام سیاسی اسلام است و تصمیمات نمایندگان باید در چارچوب اسلام باشد و این مهم در قانون اساس جمهوری اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورهای مدعی دموکراسی، دستگاه ها و نهادهای قدرت، نمایندگان مردم را تعیین می کنند و شاید برای حفظ ظاهر انتخابات صوری هم برگزار کنند. اما در ایران اسلامی، مردم به معنای واقعی در تعیین سرنوشت خود دخیل هستند.

امام جمعه شهرکرد، انتخابات را در پیشرفت و رشد کشور بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: همه انتخابات ها از اهمیت برخوردارند، اما آنچه برخی را مهم تر می کند، اختیارات قانونی است که برای آن جایگاه تعریف شده است. برای مثال شورای شهر یا روستا وظایفی دارند، مجلس شواری اسلامی یک وظیفه و ریاست جمهوری هم وظیفه ای دارد که بر اساس میزان اهمیت همین وظایف و دایره اختیارات، حساسیت انتخابات بیشتر می شود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری به انتخابات خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: در کشور این انتخاب به دلیل وظایفی که قانون برای مجلس خبرگان تعیین کرده، از همه انتخاب ها، در آینده انقلاب اسلامی اثرگذارتر می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام یادآور شد: مجلس خبرگان رهبری دو وظیفه دارد، یکی تعیین رهبری در شرایط خاص خود و دیگری نظارت بر دارا بودن شرایط رهبری است، لذا طبق این وظایف انتخابات خبرگان رهبری یکی از مهم ترین انتخابات‌های کشور می باشد، چون با ولی فقیه سر و کار دارد و ولایت فقیه ستون و خیمه انقلاب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha