شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سیدجلیل رضوی، امام جمعه رامسر

حوزه/ امام جمعه شهرستان رامسر گفت: با توجه به ظرفیت و نقش حوزه های علمیه خواهران در کشور، تاسیس این مرکز دینی در شهرستان رامسر ضروری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سیدجلیل رضوی، امام جمعه شهرستان رامسر، امروز در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، بیان کرد: با توجه به این که حوزه های علمیه به خصوص حوزه علمیه خواهران، بازوان توانمند برای ائمه جمعه و همچنین برنامه های فرهنگی- اجتماعی در مناطق مختلف کشور محسوب می شوند؛ لذا باید مسئولین فرهنگی و مذهبی شهرها به خصوص ائمه جمعه، برای تاسیس، توسعه و تقویت آن تلاش نمایند.

وی افزود: در حال حاضر نظر به ظرفیت و نقش حوزه های علمیه خواهران در پاسداری از کیان اعتقادات دینی و فرهنگی جامعه، تاسیس این مرکز دینی در شهرستان رامسر ضروری است؛ نهاد امام جمعه رامسر آمادگی دارد برای سال تحصیلی آینده، مدرسه علمیه خواهران زینبه(س) این شهرستان را تاسیس و تمام امکانات آن را فراهم نموده تا از مهرماه سال آینده طلبه خواهر بپذیرد و تا 2 سال آینده تبدیل به حوزه نمونه استان گردد.

امام جمعه رامسر ادامه داد: با توجه به گستره گی مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها در استان و همچنین موقعیت گردشگری و توریستی این شهرستان، قطعا وجود این مرکز دینی و فرهنگی، برکات زیادی را برای رامسر در برخواهد داشت.

حجت الاسلام رضوی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر که دشمن با تمام امکانات خود، ارزش های مذهبی و فرهنگی ملت ایران به خصوص دختران نوجوان و جوان ما را مورد هدف خود قرار داده است؛ حضور بانوان طلبه در مدارس دخترانه آموزش و پرورش الزامی است؛ لذا باید طوری برنامه ریزی شود تا کل مدارس دخترانه شهرها تحت پوشش خواهران طلبه قرا گرفته و طلاب برای اقامه نماز، بیان احکام و مسایل شرعی و... دختران نوجوان و جوان در این مراکز حضور یابند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha