پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
همایش «گفت‌وگو برای زندگی: بازخوانی تجربۀ امام موسی صدر» در قم

حوزه / به مناسبت سالروز سخنرانی امام موسی صدر در کلیسای کبوشیین بیروت، همایش «گفت‌وگو برای زندگی: بازخوانی تجربۀ امام موسی صدر» با حضور نمایندگانی از مسیحیت، اهل تسنن و شیعیان، در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، روز چهارشنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۴، همایش «گفت‌وگو برای زندگی: بازخوانی تجربۀ امام موسی صدر» با حضور نمایندگانی از مسیحیت، اهل تسنن و شیعیان، در قم برگزار می شود. در این همایش یک روزه، عالیجناب سبو سرکیسیان، اسقف اعظم ارامنۀ تهران، حاج ماموستا ملا قادر قادری، امام جمعۀ پاوه و حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بی‌آزار شیرازی سخنرانی می کنند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین نجف لکزایی، ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و سر کار خانم حورا صدر، مدیر مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر در این همایش به ایراد سخن خواهند پرداخت.

این همایش که با همکاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامیِ دفتر تبلیغات اسلامی قم و مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، برگزار می‌شود، روز چهارشنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ از ساعت ۹ تا ۱۲ پیش از ظهر در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، واقع در قم، ابتدای خیابان معلم برگزار خواهد شد.

یادآور می شود، امام موسی صدر، در تاریخ ۱۹ فوریه ۱۹۷۵ (۳۰ بهمن ۱۳۵۳)، در قالب خطبۀ موعظۀ آغاز روزه، در کلیسای کبوشیین بیروت سخنرانی به‌یادماندی و تاریخی‌ای با عنوان «ادیان در خدمت انسان» ایراد کرد. در این مراسم، که بزرگان مسیحیت لبنان در آن شرکت جستند، در بالا‌ترین سطوح سیاسی و دینی فرقه‌های مسیحی، و به عنوان نماد «گفت وگو و تعایش» از امام صدر تجلیل به عمل آمد. شارل حلو، رئیس‌جمهور اسبق لبنان، در این باره می‌گوید: «برای نخستین بار در تاریخ مسیحیت یک روحانی غیرکاتولیک در یک کلیسای کاتولیک و برای جمعی از مؤمنان در جایگاه موعظه سخن می‌راند. این اتفاق نه‌تنها اعجاب‌انگیز بلکه موجب تأمل و تفکر عمیق و درازمدت است.» اقدام بعدی امام دعوت از بزرگان مسیحیت برای ایراد خطبه‌های نماز جمعه بود، اما به سبب جنگ داخلی این برنامه تحقق نیافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha