جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انجمن مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم

حوزه/ به همت انجمن مدیریت اسلامی حوزه های علمیه نشست علمی «اصل وحدت وهماهنگی در نظام اسلامی» با حضور اساتید و محققان حوزه و دانشگاه در سالن نشست های انجمن علمی حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، این نشست علمی با سخنرانی  حجت الاسلام والمسلمین ولی الله نقی پورفر عضو هیئت علمی دانشگاه قم و نقادی دکتر محمد اسماعیل رستمی نیا، عضو هیئت علمی پژوهشکدۀ امام صادق علیه السلام آغاز شد که دکتر مهدی محمدی نسب دبیر علمی این نشست را برعهده داشت.

دبیر علمی این نشست در ابتدا گفت: نشست علمی اصل وحدت و هماهنگی در نظام اسلامی از سلسله نشست های انجمن مدیریت اسلامی و با هدف ارتقای و گسترش دانش مدیریت با رویکرد اسلامی برگزار شده است.

مهدی محمدی نسب با اشاره به فعالیت های انحمن مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم افزود: ارایه برنامه های راهبردی، نیازسنجی علمی در زمینه مدیریت اسلامی، تشکیل نشست ها و همایش های علمی ، انتشار کتاب و نشریه علمی و همکاری با حوزه علمیه قم از جمله وظایف انجمن مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم است.

وی یکی از مهم ترین فعالیت های انجمن در دوره اخیر فعالیت هیات مدیره، شناسایی گروه های هدف انجمن بود و در جلسات کمیته آموزش به این نتیجه رسیدیم که باید گروه های هدف و اهداف آموزشی آن ها تعیین شود.

محمدی نسب ادامه داد: رایزنی با مراکز پژوهشی مختلف در کشور از اهداف کمیته پژوهش می باشد که در این راستا تعاملاتی را انجام داده است.

وی بیان داشت: برگزاری نشست های نقد کتاب و آثار علمی نیز از مهمترین اهداف ما در انجمن مدیریت اسلامی بوده است و در این راه نشست های متعددی را برگزار کرده ایم.

محمدی نسب خاطرنشان کرد: انجمن مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم در سال 1383 با هدف تعمیق و توسعه مباحث تخصصی مدیریت اسلامی، بهره برداری بهینه از ظرفیت های تخصصی موجود و صیانت از سنت حوزوی در عرصه مدیریت اسلامی تاسیس شد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر ولی الله نقی پورفر پیرامون موضوع « اصل وحدت و هماهنگی در نظام اسلامی » به ایراد سخن پرداخت.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha