سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله صافی گلپایگانی

حوزه/ انسان قرآني، در پرتو انوار این کتاب آسمانی، گذشته و آينده را روشن مي‌بيند؛ احساس نااميدي در او راهی ندارد؛ عالَم را تحت مديريت حکمت بالغه الهيه مي‌بيند و به همه جريان‌ها به نظر معني‌دار و نيک، نگاه مي‌کند.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه» پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به سوّمین دوره مسابقات قرآنی «سراج» در تهران بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله الحکیم فی کتابه الکریم: «کِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَيْکَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ»

السلام عليکم و رحمة الله

با عرض ادب و احترام به حضور شرف‌افزاي عزيزان قرآن‌پژوه و قرآن‌منش در اين محفل باشکوه و نوراني؛ امّيد است برکات کثیره اين جلسه، موجب گسترش و قوّت حيات قرآني جامعه، و حيات طيّبه مردم شریف و قرآنی کشورمان گردد.

قرآن کریم، که عِدل نبوّت و امامت است، همانند وجود گرامی پیامبر اعظم (صلّی الله علیه و آله و سلم) به توصیف آیه شریفه «يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذِيراً وَ دَاعِياً إِلَى اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَ سِرَاجاً    مُّنِيراً»، بشارت‌دهنده، انذار کننده، و سراج و روشنایی‌بخش شاهراه سعادت و کمال است.

آری! قرآن، سراج منیر است و نجات‌دهنده بشريّت از ظلمات و تاريکي‌ها. نور این سراج، بر هرجا مي‌تابد، دل‌هاي مستعد و پاک را روشن و نوراني مي‌سازد و انسان، را به عنوان «انسان قرآنی» ملقّب و مزیّن می‌سازد.

انسان قرآني، در پرتو انوار این کتاب آسمانی، گذشته و آينده را روشن مي‌بيند؛ احساس نااميدي، در او راهی ندارد؛ عالَم را تحت مديريت حکمت بالغه الهيه مي‌بيند و به همه جريان‌ها به نظر معني‌دار و نيک، نگاه مي‌کند.

انسان قرآنی، برنامه زندگانی خود را در قرآن و معارف اهل بیت (علیهم‌السلام) می‌بیند و قرآن را، کتاب علم و معرفت، کتاب اخلاق، کتاب عمل و احترام، و ترقّي و پيشرفت و فتح قلّه‌هاي کمالات می‌داند.

انسان قرآنی، می‌داند که در مکتب قرآن مجيد، توقّف و سکون نيست، و ظلم و استضعاف محکوم است.

انسان قرآنی، پيام‌هاي نجات‌بخش، انسان‌ساز و سعادت‌آفرين قرآنی را می‌خواند، می‌فهمد و به آن عمل می‌کند.

و بالاخره، انسان قرآنی، مسئولیت خویشتن را در حرکت عظیم تشکیل جامعه و نظام قرآنی سنگین می‌شمارد و با تمام سعی و تلاش، به ترویج و تبلیغ معارف والای قرآن مجید پرداخته تا افراد جامعه در پرتو نظام کامل قرآنی که نهادها، ادارات، دانشگاه‌ها، مدارس و بالاخره جای‌جای آن پیرو و تابع دستورات الهی باشند، به سر منزل سعادت و کمال دنیوی و اخروی نائل گردند.

اينجانب ضمن تقدیر و تبریک به دست اندرکاران و مسئولان و همچنین همه 25000 شرکت‌کننده قرآنی در این مسابقات بزرگ؛ چند بیت شعر که اثر طبع قاصر حقیر است را تقدیم محضر قرآنیان عزیز نموده و از خداوند متعال مسألت دارم همگان را در ظلّ عنايات قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام، موفّق و مؤیّد بدارد:

قرآن که کتاب مسلمين است * برنامه عزّت آفرين است

توحيد و صراط مستقيم است * وحیي است که باقي و مبين است

قانون حيات و زندگاني است * منشور جهانيِ برين است

آواي جهان‌شمول حق است * فرياد هلاک ظالمين است

تبليغ عدالت است و انصاف * ترويج شعار مؤمنين است

وعظ است و بشارت است و انذار * بي‌مثل و نظير و بي‌قرين است

نور است و هدايت است و اعجاز * دستور عقيده و يقين است

و السلام عليکم و رحمة‌الله و برکاته

6 جمادی الأولی 1437 هـ.ق

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha