شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ عبدالله الصالح جانشین دبیرکل جنبش العمل الاسلامی بحرین

حوزه / شیخ عبدالله الصالح گفت: انقلاب ۱۴ فوریه انقلاب مردمی است که بیش از ۷۵ درصد از ملت بحرین اعم از شیعه و سنی در آن مشارکت می کنند وحضور دارند به طوری که در مناسبت های مختلف بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار شهروند بحرینی وارد صحنه انقلاب می شوند، و این عدد به نسبت تعداد ساکنین بحرین زیاد است.

شیخ عبدالله الصالح جانشین دبیرکل جنبش العمل الاسلامی بحرین در گفت وگو با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، ضمن ارائه گزارشی از اجرای برنامه های انقلابیون در سالروز انقلاب 14 فوریه در جهان به بررسی روند حرکت انقلابیون و میزان موافقین این انقلاب مردمی در بحرین پرداخت.

 

* لطفا از آخرین تحولات بحرین در پنجمین سالروزانقلاب بحرین بگویید و گزارشی از برنامه هایی که در داخل و خارج از بحرین برگزار شد،ارائه دهید؟

آنچه که امسال را نسبت به سال های گذشته متمایز کرد فعالیت های گسترده و با نشاط تر از سال های گذشته بود، به طوری که پنجمین سالروز انقلاب مردمی بحرین با چهلمین روز شهادت شیخ نمر باقر النمر و چهار جوان مومن همراه ایشان همزمان شد و روش های سرکوب گری ووحشی گری آل خلیفه امسال زیادتر شده بود،و از سوی دیگرهماهنگی قوی مخالفان و معارضان انقلابی در طرح و برنامه عصیان النمر(جنبش و نهضت نمر) اعتصاب در روزهای 12 تا 14فوریه و مشارکت گسترده و هماهنگی بین مطالبات و رقابت در مناطق مختلف و ابتکار در شیوه های اجرایی مختلف برای حضور فعالانه در اعتصاب و تظاهرات را شاهد بودیم.

 این روش های ابتکاری در راهپیمایی ها،اعتصابات دسته جمعی و نشست ها و زیارت از شهدا و خانواده های آنها را شاهد بودیم و تلاش شد این برنامه ها در روزهای 14و 15فوریه نیز ادامه یابد.

اما در خارج از بحرین نشست ها و دیدارها و جشنواره ها کنفرانس های حقوقی و سیاسی در همه کشورهایی که فرزندان بحرینی و ملت بحرین حضور دارند از شرق دنیا در استرالیا و نیوزلند گرفته تا غرب جهان انگلیس و آمریکا و کانادا و سایر کشورها برنامه های انقلابیون اجرا شد.

 

* نظر شما درباره دخالت های اخیر آمریکا و انگلیس در امور داخلی بحرین چیست؟
البته باید بگویم دخالت های آمریکا و بریتانیا در بحرین جدید نیست بلکه همواره این دو کشوراستعمار گر هستند و مصالحی دارند که همه اصول دموکراسی و مردم سالاری را فراموش می کنند اصولی که درباره آن همواره فقط گزافه گویی کرده و شعار آن را می دهند، و آل خلیفه از این استعمارگران نمی خواهد بحرین را ترک کنند چون رژیم آل خلیفه بدون این دولت ها موجودیت ندارد و چیزی به حساب نمی آید.

ما اعتراض شدیدمان را درباره این دخالت ها اعلام می کنیم و می گوییم که این دخالت ها خدمتی به روابط محترمانه دو طرفه میان ملت ما و آن دولت ها نمی کند و بلکه این دخالت ها آینده ما را خراب می کند.

بعد از گذشت 5 سال از انقلاب بحرین چه تعداد از ملت بحرین با انقلاب در این کشور موافق و چه تعداد مخالف هستند؟
انقلاب 14 فوریه انقلاب مردمی است که بیش از 75 درصد از ملت بحرین اعم از شیعه و سنی در آن مشارکت می کنند وحضور دارند به طوری که  در مناسبت های مختلف بین 200 تا 400 هزار شهروند بحرینی وارد صحنه انقلاب می شوند، و این عدد به نسبت تعداد ساکنین بحرین زیاد است و در هیچ کجای جهان چنین حضوری اتفاق نیفتاده است.

این مشارکت در پنجمین سالروز انقلاب بحرین و در روزهای "عصیان نمر و یا جنبش و نهضت نمر "به طور برجسته و بزرگی آشکار شد به طوری که همه جهان این اجتماع بزرگ را با چشم هایشان مشاهده کردند.
 

*در حالی که از انقلاب مردمی بحرین 5 سال می گذرد این انقلاب در سطح ملی و بین المللی چه دستاوردها و پیروزی هایی برای ملت بحرین تاکنون داشته است؟
شاید بزگترین و مهمترین این دستاوردها ادامه پیدا کردن انقلاب توسط مردم و نا امید نشدن از ادامه راه است، بلکه مردم بر مطالبات عادلانه خود مانند مردم سالاری و عدالت اجتماعی و مشارکت ملت در حق تعیین سرنوشت حکومت اصرار بیشتری می کنند، علیرغم آنکه  ملت نزدیک 200 شهید زن و مرد و 5 هزار زندانی و هزاران جانباز و صد ها قربانی و مصیبت دیده و مجروح تقدیم کرده است.


دستاورد دیگر آن مداومت و پیگیری در عرصه میدانی و ترک نکردن صحنه انقلاب است علارغم تهدیدهای زیاد رژیم آل خلیفه مانند زندانی کردن و اجرای اقدامات کورکورانه بسیار که باعث مصیبت مردم شده و استفاده و به کارگیری جنایت کارانه از سلاح های ممنوعه بین المللی و تیرهای پلاستیکی و افرادی که عامدانه از این روش ها به قتل می رسند .
اما در عرصه و صحنه خارجی بحرینی ها قضیه و مسئله کشورشان را در صدر مسائل  جهانی قرار دادند و در این باره موفق و پیروز شدند، علارغم موضوعات و مسائل بزرگ و مهمی که امروز در کل جهان وجود دارد، همچنین بحرینی ها توانستند در سطح خارجی بر روابط گسترده  با اتحادیه هایی که آل خلیفه برای دفاع از خودشان با آنها هماهنگ بود،تسلط پیدا کنند ، و توانستند با وجود محدودیت ها بر این قضیه غلبه کنند و در محافل بین المللی شرکت کنند و توانستند محکومیت ها علیه حکومت آل خلیفه و پشتیبانی های جهانی از ملت بحرین را مدیریت کنند و حقا اگر پنهان کاریهای انگلیس و آمریکا و دخالت های آل سعود و مزدوران دیگر نبود این حکومت دیکتاتوری ر سال 2011 سقوط می کرد.
اما کلام و سخن آخرمن این است که.. از ملت مجاهد و صبورمان تشکرمی کنیم و از نیروهای انقلابی مخلص و در راس آن ائتلاف جوانان 14 فوریه و جنبش هایی مانند عمل الاسلامی و الوفاء و همه نیروهای شرکت کننده فعال در صحنه انقلاب و کسانی که پنجمین سالروز انقلاب را با اقدامات بزرگشان  زنده نگه داشتند.

و تشکر می کنم از رهبران و بزرگان و علما و جوانان انقلابی زندانی در زندان های آل خلیفه ظالم و وحشی و صبر و ایستادگی و مقاومت برای خودمان و آنها از خداوند می خواهیم و وعده ما و آنها پیروزی است که ان شاء لله نزدیک است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha