پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ماموستا ملاقادر قادری در  همایش گفت وگو برای زندگی

حوزه/ امام جمعه پاوه گفت:  از ابتدای انقلاب اسلامی شاهد هزاران توطئه سیاسی، قومی، مذهبی و جنگ فیزیکی بوده ایم؛ ولی این کشور هر روز قدرتمندتر شده؛ زیرا یک رهبر حکیم و بصیر و مردمی در صحنه باعث شدند که این کشور از این بلایا در امان بماند.

به گزارش «حوزه»، ماموستا ملاقادر قادری پیش از ظهر امروز در همایش گفتگو برای زندگی «بررسی تجربه امام موسی صدر»  که  در پژوهشگاه  علوم وفرهنگ اسلامی در قم برگزار شد گفت: تمام خانواده صدر اهل تقریب و فکر مترقی دین بودند.

وی با اشاره به نامه امام موسی صدر به به شیخ حسن خالد مفتی لبنان بیان کرد: ایشان در این نامه بیان می کنند که مسلمانان باید برای ترسیم آینده تاریخ مسیرخود را شناخته و به هم اعتماد کنند تا این مفاهمه شکل گیرد.

امام جمعه پاوه با ذکر این مطلب که کشور لبنان پیش از حضور ایشان در لبنان با گرفتاری های بسیاری مواجه بود، گفت: امام موسی صدر با حضور خود، غافلان را بیدار و بیداران را بصیرت داد؛ نتیجه این زحمت قهرمانی، قهرمانان جنگ 33 روزه بیروت بود.

ماموستا ملاقادر قاردی با ذکر این مطلب که امام موسی صدر، تنها یک شخص خاص نبود، بلکه ایشان یک ملت و جامعه بود، گفت: عصر ما عصر پیشرفت علوم و آگاهی بخشی و نزدیکی ارتباطات است، ولی هجمه هایی از همین ارتباطات بر علیه فرهنگ اسلامی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: مسایل تاسف برانگیزی که امروز در یمن و بحرین و سوریه و عراق و لیبی شاهدیم به دلیل دوری از فرهنگ اصیل اسلامی است.

امام جمعه پاوه بیان کرد: بخشی از مشکلات امروز جامعه اسلام به دلیل غفلت ها بوده است؛ زیرا امروزه مردم خوراک روزانه علمی خود را غیر از رهبران دینی خود می گیرند؛ نباید گلوله جای گفتگو را بگیرد و یا گفتگو جای گلوله را بگیرد و این علمای دین هستند که این جایگاه ها را مشخص می کنند.

وی با بیان این مطلب که تقریب مذاهب، تقریب بین مردم و علمای مذاهب است، گفت: مذاهب با هم مشکلی ندارند، زیرا هدف آنها یکی است؛ مذاهب خیر هستند به شرطی که استنباط فقها وسیله ای برای جنگ نشود و مذهب خود را بر دیگران تحمیل نکنیم.

این عالم اهل سنت با تمجید از سیاست های نظام اسلامی در زمینه هدایت امت اسلامی گفت: اگر در کشورهای عربی به خصوص مصر رهبری حکیم بود، این چنین گرفتار نمی شدند؛ از ابتدای انقلاب اسلامی شاهد هزاران توطئه سیاسی و قومی و مذهبی و جنگ فیزیکی بوده ایم، ولی این کشور هر روز قدرتمندتر شده، زیرا یک رهبر حکیم و بصیر و مردمی در صحنه باعث شدتا ایران اسلامی از این بلایا در امان بماند، در حالی که اگر یکی از این فتنه ها بر هر کشور دیگری وارد می شد، همه اجزای آن را از هم می پراکند.

امام جمعه پاوه با ذکر این مطلب که داعش دشمن شیعه و سنی است، خاطرنشان کرد: کشتن مسلمانان در دین پایه و اساسی ندارد و داعشیون هیچ دینی ندارند؛ آنها یا تربیت شده برخی مفتیان وهابی و یا دست پروده و مامور دستگاه های اطلاعاتی غربی هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha