پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام علی غفاری / مدیر حوزه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خوهران مازندران با تاکید بر این که حوزه های علمیه در راس هرم دفاع از ولایت و ارزش های دینی قرار دارند، گفت: حوزه علمیه تنها نهادی است که از ابتدای شکل گیری تاکنون، در اجرای رسالت خود ثابت قدم مانده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری، در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین نحوی، موسس مدرسه علمیه المهدی(عج) رامسر و حجت الاسلام رضوی، مدیر این مدرسه، با اشاره به جایگاه حوزه های علمیه، بیان کرد: حوزه های علمیه علمدار توسعه فرهنگ دینی در جامعه هستند و در راس هرم دفاع از ولایت و ارزشهای دینی قرار دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مازندران تصریح کرد: حوزه علمیه تنها نهادی است که از ابتدای شکل گیری تا کنون در اجرای رسالت خود ثابت قدم مانده است.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه خواهران که بعد از انقلاب به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده اند، در حال حاضر دارای حدود 5 هزار مدرسه در مقاطع سطح2، 3 و 4 با بیش از 170 هزار طلبه خواهر می باشند که سهم مازندران از این تعداد، 21 مدرسه با بیش از 4 هزار طلبه شاغل به تحصیل و فارغ التحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری افزود: با توجه به این که  برخی از شهرهای مازندران فاقد مدرسه علمیه می باشد، لذا برنامه ما این است که در تمامی شهرها به خصوص شهرهای نور، بابلسر، رامسر و... در غرب مازندران که به دلیل شرایط اقلیمی و گردشگری دارای موقعیت حساس فرهنگی می باشند، مدرسه علمیه خواهران تاسیس نمائیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران ابراز امیدواری کرد: با حمایت مسئولین فرهنگی شهرستان ها به خصوص مسئولین حوزوی، شاهد گسترش مراکز حوزوی در کشور و همچنین دیار علویان باشیم.

*توسعه حوزه های علمیه لازم و حیاتی است

حجت الاسلام والمسلمین نحوی، موسس مدرسه علمیه المهدی(عج) رامسر نیز در این دیدار گفت: در حال حاضر که شاهد افزایش چشمگیر مراکز علمی به خصوص دانشگاه ها در کشور و متاسفانه وضعیت نامناسب برخی از فارغ التحصیلان دانشگاهی در جامعه هستیم، تاسیس حوزه های علمیه به خصوص حوزه خواهر ان و تحصیل بانوان در علوم دینی لازم و حیاتی است.

وی تاکید کرد: با توجه به گسترش جلسات خانگی بانوان در مناطق مختلف شهری و روستایی و اداره این برنامه ها توسط برخی زنان غیر حوزوی و کارشناس، شاهد انحراف این جلسات هستیم، لذا باید خواهران طلبه به عنوان کارشناسان دینی و فقهی در این جلسات شرکت نموده و احکام و ارزش های ناب اسلام را برای بانوان جامعه بیان کنند، همچنین با حضور موثرتر در مدارس دخترانه آموزش پرورش، توطئه های دشمنان را در  کمرنگ نمودن ارزش های دینی در بین دختران و زنان مسلمان، خنثی نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha