شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ابراهیم خریشه، نماینده فلسطین در شورای حقوق بشر سازمان ملل

حوزه / یهودیانی که در شهرک‌های صهیونیستی زندگی می‌کنند بومی این کشور نیستند و فلسطین را مستعمره خود ساخته‌اند تا رژیم یهودی کنونی را پایه گذاری کنند، و آن‌ها هیچ رابطه تاریخی با سرزمین‌های اشغال شده فلسطین ندارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، ابراهیم خریشه، نماینده فلسطین در شورای حقوق بشر سازمان ملل پیشنهاد کرده که تمامی یهودیانی که در سرزمین‌های اشغالی سکنی گزیده‌اند باید به کشورها و سرزمین‌های خودشان بازگردند.

در این مصاحبه که با تلویزیون دولت فلسطین انجام شده، خریشه با استدلال منطقی اعلام کرده، یهودیانی که در شهرک‌های صهیونیستی زندگی می‌کنند بومی این کشور نیستند و فلسطین را مستعمره خود ساخته‌اند تا رژیم یهودی کنونی را پایه گذاری کنند، و آن‌ها هیچ رابطه تاریخی با سرزمین‌های اشغال شده فلسطین ندارند.

خریشه در سخنانش گفت: مشکل ما این است که یهودیان از کشورهای مختلف به فلسطین آمده و آن را به مستعمره خود تبدیل کرده و یک دولت ساختگی در آن ایجاد کرده‌اند.

وی با اشاره به تاریخ هجرت یهودیان از مصر باستان به سرزمین‌های فلسطینیان، آن را مثالی از اعمال اشغال‌گرانه  گذشته یهودیان و بنی اسرائیل به بهانه «سرزمین موعود» دانسته و گفت: داستان‌هایی که یهودیان درباره هجرت تاریخی‌شان از مصر به فلسطین و سرزمین موعود نقل می‌کنند، خود مدرکی تاریخی از اعمال اشغال‌گری آن‌ها در گذشته است و حال که سرزمین‌های قبلی اشغال شده برایشان کفایت نمی‌کند، چشم طمع به سرزمین‌های باقی مانده  در کرانه باختری و شهرک‌سازی در این مناطق دارند.

کشورهای غربی زمینه بازگشت یهودیان را فراهم کنند

نماینده فلسطین در شورای حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به بیانیه ولادیمر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه گذشته درباره استقبال از یهودیانی که از شوروی سابق به سرزمین‌های اشغالی گریخته‌اند گفت: به عقیده من پیام پوتین بسیار مهم است. دیگر کشور‌های اروپایی و عرب نیز باید پذیرای بازگشت یهودیان به کشورهای مبدا باشند و باید از این کشورها درخواست کنیم که شرایط بازگشت یهودیان به خانه‌ها و سرزمین‌های اصلی‌شان را فراهم سازند تا ما فلسطینیان نیز بتوانیم به سرزمین‌های اصلی خود بازگردیم. ما مانند اسرائیل کشوری نیستیم که مردمان ما را افرادی با ملیت هلندی، اوکراینی، سوئیسی، فرانسوی یا انگلیسی تشکیل داده باشند بلکه ما ساکنان اصلی این سرزمین هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha