پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 372639
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵
کتاب پرسش و پاسخ

حوزه/ کتاب «پرسش و پاسخ» حاوی پرسش های قرآنی و دینی است که به منظور پاسخ به شبهات جامعه به ویژه نسل جوان نگاشته شده است.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، کتاب مذکور که در پاسخِ سؤالاتی در باب مباحث: اعتقادی و اخلاقی به رشته تحریر در آمده به دلایل یکتا پرستی و امتیازات قرآن نیز پاسخ گفته است.

نویسنده در ابتدای کتاب در پاسخ به این سؤال که: چرا باید یکتاپرست و موحّد باشیم، می نویسد: اگر نگاهی به قوانین روح بخش اسلام بیندازیم به خوبی در می یابیم که جملگی در سعادت انسان نقش داشته و برای تکامل وی طرح ریزی شده و هر کدام به نوبه خود در راهنمایی بشر جایگاه ویژه را به خود اختصاص داده اند.

از جمله دستوراتی که در واقع زیربنا و اصل به شمار می آید، مسألۀ توحید و یکتاپرستی است که ریشه در نهاد آدمی داشته و سرآمد همه فضیلت ها می باشد.

به همین خاطر پیامبر اکرم (ص) در سرآغاز پندهای حکیمانه و ارزشمند خویش به ابوذر، شناخت خالق هستی را جزء ضروری ترین برنامه ها اعلام می کند؛ ای ابوذر! خدا را آن گونه عبادت کن که گویا او را می بینی. اگر تو او را نمی بینی، او تو را می بیند. بدان سرآغاز عبادت و خداپرستی، معرفت است.

برخی از پرسش های مطرح شده در کتاب عبارتند از: «قرآن دارای چه امتیازاتی است؟»، «چرا رابطه با قرآن مورد سفارش فراوان قرار گرفته؟»، «چرا پیامبر (ص) با قرآن تحدّی نمود؟»، «چگونه پیامبر (ص) اُمّی بود؟»، «حدیث مرغ بریان از چه کسی نقل شده و چگونه دلالت بر افضلیت علی بن ابیطالب (ع) می کند؟»، «ارزش های راستین و ارزش های دروغین کدامند؟»، «چرا تهذیب و خودسازی مورد سفارش فراوان واقع شده؟».

لازم به ذکر است نویسنده در پایان هر پاسخ به سؤال، پیام ها و نکته های آن مبحث را ارائه می دهد.

کتاب «پرسش و پاسخ» تألیف محمد حسن پاکراه به کوشش پژوهشکده علوم و معارف قرآنی علامه طباطبایی آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) در 144 صفحه از سوی انتشارات زائر منتشر شده است.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب به نشانی: قم، میدان شهداء، انتشارات زائر مراجعه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha