جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رضا برنجکار

حوزه/ رئیس انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم ، تقویت کرسی های آزاداندیشی را یکی از الزامات مهم فراروی امر تحول در حوزه های علمیه برشمرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین  رضا برنجکار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: چندی است که با برگزاری کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی در حوزه های علمیه شاهد نشاط علمی و پژوهشی خاصی هستیم که جا دارد این روند مبارک کماکان ادامه پیدا کند.

وی افزود: آنچه در مقطع فعلی مهم است این که برگزاری این کرسی ها همچنان مورد حمایت باشد تا انشاالله در آینده نزدیک شاهد ثمرات و برکات بیشتر آن به ویژه در امر تحول در حوزه باشیم.

عضو هیئت علمی پردیس فارابی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های جدی مقام معظم رهبری از دیرباز توجه به همین کرسی های نظریه پردازی و آزاداندیشی در حوزه های علمیه و دانشگاه ها می باشد که به تدریج شاهد اهتمام مسئولان این دو نهاد مهم علمی کشور به این مساله هستیم.

وی گفت: حوزه و دانشگاه دو بال علمی و تحقیقاتی کشور هستند که برگزاری چنین جلساتی در آن ها می تواند زمینه ساز و بسترساز تولید علم و ارایه نظریه علمی شود تا با بحث و بررسی و نقادی بیشتر منجر به تولید علم متناسب با نیازها و اقتضائات روز جامعه گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha