جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق و تولیت مرقد سلمان فارسی

حوزه / حسن هادي الجبوري، توليت مرقد سلمان فارسي با اشاره به وحدت ميان ملت ايران و عراق گفت: اين مهم به بركت رهبري داهيانه حضرت آيت الله خامنه‌اي بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از پايگاه حج ، حسن هادي الجبوري، توليت مرقد سلمان فارسي در ديدار با نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق و سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا با ارايه گزارشي از فعاليت‌هاي صورت گرفته در توسعه صحن و سراي مرقد سلمان محمدي، از صحابه رسول گرامي اسلام(ص) اظهار داشت: به بركت دولت جمهوري اسلامي ايران هر سال شاهد تحولاتي گسترده در اين مكان مقدس هستيم.

وي با بيان اين‌كه طرح توسعه مرقد سلمان فارسي از سال‌ها پيش مورد توجه و تأكيد بوده است، خاطرنشان كرد: مؤسسه كوثر و ستاد بازسازي عتبات عاليات ايران نقشه‌هاي اوليه اين طرح را آماده كرده و قرار است در طول سال‌هاي آينده پرو.ژه‌هاي عمراني آغاز شود.

الجبوري ساخت ضريح، احداث سالن اجتماعات، سالن پذيرايي از زائران، نمايشگاه عكس و كتاب، افزايش تعداد سرويس هاي بهداشتي و محوطه‌سازي را از جمله طرح‌هاي در دست اجراي اين توليت عنوان كرد و گفت: اين مكان همه روزه ميزبان زائران شيعه و سني از مليت‌هاي مختلف است.

وي كه پيش از اين جزو اهل سنت بوده و بعدها به مكتب تشيع گرويده است، اظهار داشت: دشمنان اسلام از وحدت ميان شيعه و سني هراسان هستند و همواره به دنبال تعميق اختلافات در منطقه به ويژه عراق و سوريه بوده اند.

توليت مرقد سلمان فارسي با اشاره به اين‌كه پس از حمله گروهك هاي تروريستي تكفيري و داعشي، نقشه‌هاي شوم وهابيت براي شيعيان و اهل سنت آشكار شده است، گفت: دشمنان بيش از گذشته نگران وحدت ميان ملت ايران و عراق هستند، اين مهم به بركت رهبري داهيانه حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي بوده است.

الجبوري با تأكيد بر اين‌كه خود را مديون رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران مي دانيم، تصريح كرد: اگر امروز شاهد حضور گسترده نيروهاي بسيج مردمي در مناطق مختلف عراق و سوريه هستيم، به بركت الگوبرداري از دستاوردهاي انقلاب اسلامي ملت ايران بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha