سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
خانواده

حوزه/ استاد حوزه علمیه در کرسی آزاد اندیشی مدرسه علمیه خواهران کلاردشت مازندران گفت:خانواده اساس سازندگی شخصیت انسانی و مهم ترین عامل تکامل جوامع بشری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران،خانم زینت مهدیان استاد حوزه در کرسی آزاد اندیشی با موضوع نقش خانواده در سبک زندگی اسلامی، در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) کلاردشت که به صورت طلبه- استاد محور برگزار گردید، اظهارداشت: خانواده نهادی است که بر پایه ازدواج زن و مرد شکل گرفته و با تولید مثل، توسعه می یابد.

وی افزود: این نهاد، اساس سازندگی شخصیت انسانی و مهم ترین عامل تکامل جامعه بشر می باشد و از این رو ، اسلام که برنامه تکامل انسان است؛ برای تأسیس و تحکیم این نهاد سرنوشت ساز و پیشگیری از فرو پاشی آن رهنمودهای مهمی را ارائه کرده است.

این استاد حوزه ادامه داد: باید بین زن و شوهر محبت، عشق، ایمان، آشنایی به وظایف همدیگر، خوش رفتاری، صبر و مدیریت برقرار باشد تا باعث به وجود آمدن تحکیم خانواده  شود.

 وی تاکید کرد: اساسی ترین هدف در تشکیل خانواده، آرامش روانی است. بدون آرامش روانی نمی توان از جوان انتظار تقوا داشت، بدون آن نه نسل سالم و صالح پدید می آید، نه سازندگی اخلاقی و اجتماعی و نه ارزش های دینی گسترش  می  یابد.

خانم مهدیان در پایان با اشاره به راهکارهای تقویت خانواده خاطر نشان کرد:  مهرورزی یکی از راه کارهای تقویت خانواده و سبک زندگی اسلامی است که می تواند به شیوه زبانی، قلبی یا رفتاری باشد که این امر از طریق  همدلی و هم زبانی، اظهار علاقه، دلجویی، استقبال و بدرقه و همچنین هدیه دادن به همسر  صورت می پذیرد.        

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha