پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 372754
۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
آیت الله شهید محمد صدر

حوزه / ۳۰ بهمن سالگرد شهادت شهید آیت الله سید محمد محمدصادق صدر و دو فرزندش حجج اسلام مصطفی و مؤمل صدر است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه،  شهید سید محمد محمدصادق صدر یکی دیگر از چهره‌های خاندان اصیل صدر است؛ خاندانی مشهور به علم و جهاد. او نوه عموی شهید سید محمدباقر صدر و یکی از شاگردان برجسته و از تقریرنگاران دروس فقه و اصول آن شهید والامقام است. آیت الله شهید سید محمدباقر صدر بر کتاب گرانقدر مرحوم سید محمد صدر «موسوعة الإمام المهدی عج» مقدمه‌ای نگاشته و در تعریف این کتاب تعابیری به کار می‌برد که افزون بر ارزش تألیف،‌ جایگاه مؤلف را نیز نشان می‌دهد: "کتاب پیش رو، دائرة‌المعارفی گران‌بها درباره امام مهدی علیه‌السلام است که یکی از فرزندان و شاگردان عزیز من یعنی علامه پژوهشگر سید محمد صدر ـ خدایش نگاه دارد ـ تألیف نموده است. این کتاب دائرة‌المعارفی است که از نظر فراگیری و دربرداشتن جنبه‌های گوناگون مربوط به موضوع امام منتَظر، بی‌نظیر است و همانندش در تاریخ تألیفات شیعه درباره امام مهدی وجود ندارد. افق گسترده و عمق علمی این کتاب و نکات و اشارات بسیار آن، نشان‌گر تلاش ارزنده مؤلف در تألیف این دائرة المعارف بی‌نظیر است. وقتی می‌بینم این اثر یک خلأ را پر کرده است و از دانش و آگاهی و نبوغ نویسنده‌اش حکایت دارد، به‌راستی خرسند می‌شوم. از خداوند متعال درخواست می‌کنم که چشم مرا به او روشن دارد و او را یکی از بزرگان دین قرار دهد."

شهید سید محمد صدر پس از استاد خویش راه او را ادامه داد و نقشی جهادی را ایفا نمود و در مقاومت اسلامی عراق جایگاه رهبری را داشت و از‌این‌رو به «الصدر الثانی؛ صدر دوم» مشهور شد.

همراه با شهید محمد صدر، دو فرزندش، سید مصطفی و سید مؤمل که دامادهای شهید سید محمد باقر صدر بودند نیز شهید شدند. آن‌ها در حال بازگشت از مجلس روضه ‌شب‌های شنبه سید محمد صدر در منطقه البرانیه بودند که جلادان حزب بعث به ماشین آن‌ها آتش گشوده و هر سه را به شهادت رساندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha