جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مشاوره

حوزه/ کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری دوره یک ساله آموزشی مشاوره و راه اندازی مرکز مشاوره حوزه علمیه استان با حضور معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور خبر داد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران از افتتاح مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران خبر داد و گفت: این مرکز با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی، معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور و اعضای شورای حوزه استان، در مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر افتتاح خواهد شد.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که این مرکز از سوی طلاب مجرب و آموزش دیده اداره خواهد شد، افزود: وجود مرکز مشاوره یکی از مهم ترین نیازهای مدارس علمیه بود که خوشبختانه با پیگیری های به عمل زمینه راه اندازی آن فراهم شده است.

وی با اشاره به این که به منظور جذب و آموزش کارشناسان مرکز مشاوره، دوره یک ساله ای با شرکت طلاب مدارس علمیه مازندران برگزار شد، خاطرنشان کرد: 150 نفر برای شرکت در این دوره ثبت نام کردند که پس از مصاحبه و گزینش 60 نفر انتخاب شدند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که پس از یک دوره یک ساله آموزش مشاوره در مباحث تعیین شده 19 نفر از طلاب امتیاز لازم در این بخش را کسب کردند، افزود: قرار است از توان و ظرفیت این طلاب در مرکز مشاوره بهره گرفته شود.

کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که به صورت دوره ای کارشناس مجرب مشاوره نیز از معاونت تهذیب به این مراکز و مدارس اعزام خواهند شد، خاطرنشان کرد: این طلاب برگزیده نیز در کنار کارشناسان اعزامی از مرکز مشاوره قم، دوره آموزشی خود را تکمیل خواهند کرد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که در مرحله نخست مرکز مشاوره حوزه استان در سه روز هفته فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، گفت: مشاوره به مجموعه طلاب استان در مباحثی نظیر مشاوره تحصیلی، ازدواج و انگیزه طلبگی از جمله مهم ترین موارد مشاوره است.

وی همچنین با بیان این که بخش دوم فعالیت های مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران، برگزاری کارگاه های آموزشی است، خاطرنشان کرد: از جمله این کارگاه های آموزشی ویژه طلابی است که می خواهند به لباس مقدس روحانیت تشرف پیدا کنند.

کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران، مشاوره را از مهم ترین نیازهای یک طلبه در دوران تحصیلی دانست و تصریح کرد: مشاوره صحیح در مباحث مختلف می تواند زمینه رشد و تعالی طلاب در رسیدن به اهداف مهم طبلگی را فراهم کند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha