جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 372874
۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
تظاهرات علیه اسلام‌هراسی در آمریکا

حوزه / مردم ایالت مینسوتا در آمریکا با شرکت در تظاهرات ضداسلام‌هراسی، مخالفت خود را با تبعیض‌نژادی در این کشور اعلام نمودند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از سی.بی.اس، روز گذشته مردم ایالت مینسوتا در آمریکا با شرکت در تظاهرات ضداسلام‌هراسی، مخالفت خود را با تبعیض‌نژادی در این کشور اعلام نمودند.

این راهپیمایی و تجمع توسط شاخه مینسوتا از شورای روابط آمریکایی- اسلامی برگزار شد که جزء اقدامات این شورا در سرتاسر آمریکا برای آگاهی علیه اسلام‌هراسی می‌باشد.

برگزارکنندگان این راهپیمایی امیداوارند ترس‌های بی‌اساس در جامعه آمریکا از بین رفته و جوانان مسلمان مجبور نباشند بیش از این در انزوا بسر ببرند.

یکی از تظاهرکنندگان با نام جانا برگر در خصوص اسلام هراسی در این ایالت آمریکا گفت: بسیاری از دوستان، آشنایان و حتی اعضای خانواده من با برخوردهای اسلام‌هراسانه روبرو هستند. این مشکلی است که مردم حقیقتا از آن آگاهی نداشته و عدم درک درست سبب ایجاد ترس و وحشت در مردم شده است.

بلال مصطفی، یکی از اهالی شهر برنزویل در ایالت مینسوتا که یک آفریقایی-آمریکایی تازه مسلمان است در این خصوص به خبرنگاران گفت: من در شهری که در آن بدنیا آمده و بزرگ شده‌ام با رفتارهای نژادپرستانه زیادی روبرو هستم. و رفتارهای نژادپرستانه و اسلام‌ستیزی اشخاصی مانند ما تحت فشار زیادی قرار داده است و ما با مشارکت در این راهپیمایی خواستار تغییر نسبت دادن تروریسم به اسلام هستیم.

او در پیامی به غیرمسلمانان آمریکا نیز می‌گوید: ما همسایگان شما هستیم. کسی که اتومبیل شما را تعمیر کرده یا به شما در رستوران غذا می‌دهد و یا در بیمارستان در نقش دکتر بیماری شما و فرزندانتان را درمان می‌کند.

کارن اکورافناگل از برگزارکنندگان این راهپیمایی به خبرنگاران گفت: مردم مینسوتا به هدف محکوم سازی اسلام هراسی در این تظاهرات شرکت کردند . همچنین 26 سازمان و تشکیلات محلی نیز از این حرکت استقبال به عمل آورده و از آن حمایت کرده‌اند.

ایالت مینسوتا در آمریکا با داشتن بالاترین جمعیت از اهالی کشور سومالی، با بیشترین برخوردهای اسلام‌ستیزی و نژادپرستی روبرو است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha