سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
همایش «اسلام و دولت‌های مدرن» در آمریکا

حوزه / همایش «اسلام و دولت‌های مدرن»در دانشگاه نورث وسترن ایالت ایلینوز آمریکا با حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه برگزار می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، موسسه بافت در مطالعات جهانی در دانشگاه نورث وسترن در شهر اوانسون در ایالت ایلینوز آمریکا،  قصد برگزاری همایشی با حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای بررسی وضعیت و ارتباط دولت‌های مدرن با اسلام، سنت‌های اسلامی و حساسیت‌های مرتبط با اسلام را دارد.

 در این کنفرانس میان رشته‌ای دانشجویان تحصیلات تکمیلی پیشرفته و اساتید رشته‌های اسلامی دور هم جمع می‌شوند تا مسائل و مشکلات پایدار میان رابطه دین و مدرنیته را بررسی کرده و چگونگی رابطه این تنش‌ها و درگیری‌ها در بحث‌های مرتبط با تشکیل دولت‌های مدرن را مورد بازنگری قرار دهند.

موضوعات مورد بحث در این کنفرانس به صورت زیر هستند:

چگونگی مقابله دولت‌ها با ملی‌گرایی، نئولیبرالیسم و سکولاریسم در رابطه با بازگویی‌ها و تفاسیر جدید از اسلام

تدابیری که افراد و جوامع برای خرابکاری، همکاری و یا اصلاح دولت‌ها و پروژه‌های آن‌ها برای پرورش شهروندان ایده آل بکار می‌گیرند.

فرایندهای ایجادکننده تغییر و انحراف در سنت اسلامی

مهلت ارسال مقالات به پنل همایش با محدودیت 10 هزار کلمه تا 4 مارس 2016  می‌باشد و استاد سخنران در مراسم افتتاحیه پروفسور ابراهیم موسی از مرکز مطالعات اسلامی در دانشگاه نوترو دم خواهد بود. سایر اساتید دانشگاهی شرکت کننده در این کنفرانس، دکتر علیرضا دوستدار از دانشگاه الهیات شیکاگو، محمد فدل از اساتید دانشگاه تورنتو، میانتی فرناندو از دانشگاه کالیفرنیا، حیدرعلی حمودی از دانشگاه حقوق پیتزبورگ، نویدا خان از دانشگاه جان هاپکینز و رادولف وار از دانشگاه میشیگان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha