پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
السلام علیک یا فاطمه الزهرا(س)

حوزه/ بررسی ابعاد شخصیتی و سیره علمی و عملی بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) و ارائه ۱۲ هزار و ۴۰۰ فیش پژوهشی مرتبط با این بانوی مکرم اسلام در نرم افزار سیره معصومان(ع) می باشد.

کارشناس پژوهشی مرکز نور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  با اشاره به بررسی ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س) در نرم افزار سیره معصومان بیان کرد: در این نرم افزار به ابعاد شخصیتی، فردی، اجتماعی و سیره سیاسی حضرت زهرا(س) در لوح فشرده سیره معصومان پرداخته شده است.

حجت الاسلام سید احمد الحسینی افزود: این لوح فشرده مجموعه ای از زندگانی اهل بیت(ع) است که زندگی حضرت فاطمه(س) نیز بخشی از این نرم افزار را شامل می شود.

کارشناس پژوهشی نرم افزار سیره معصومان بیان داشت: موضوعات این نرم افزار با محوریت حضرت زهرا(س) دسته بندی شده است و عبارت از احوال شخصی، همگام با رسول خدا(ص)، پس از رسول خدا(ص)، شهادت، سیره، مناقب، پس از وفات حضرت زهرا(س)، اصحاب و راویان، سال شمار و کتاب شناسی می شود.

وی گفت: در این نرم افزار به صورت درختواره و اتصال بیش از 12 هزار و 400 فیش پژوهشی از 170 عنوان کتاب اطلاعاتی را در خصوص اهل بیت(ع) و حضرت زهرا(س) در دسترس علاقه مندان قرار می دهد.

حجت الاسلام الحسینی بیان کرد: در این نرم افزار 13 عنوان کتاب در قالب 43 جلد از 445 کتاب موجود در این لوح فشرده به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی به زندگانی و سیره حضرت اختصاص دارد.

وی ادامه داد: از جمله عناوین این کتاب می توان به إتحاف السائل، جنة العاصمة، فاطمة الزهراء بهجة قلب المصطفی، الکلمة الغراء، الکوثر، مأساة الزهراء، الموسوعة الکبری عن فاطمة الزهرا(س) ، فدک و العوالی، مناقب فاطمی در شعر فارسی اشاره کرد.

حجت الاسلام الحسینی بیان کرد: از ویژگی های این لوح فشرده می توان به ارائه 67 آیه از قرآن کرین مرتبط با سیره، فضائل و مناقب حضرت با قابلیت اتصال به متن کتب مختلف اشاره کرد که در بخش آینه وحی ارائه شده است.

وی ادامه داد: ارائه 6 زیارتنامه مخصوص حضرت و 11 قطعه شعر در منقبت حضرت با قابلیت پخش صوتی در بخش نجوانامه، همچنین ارائه 11 تصویر زیبا از فدک، کوچه بنی هاشم و درب خانه حضرت فاطمه در مسجد النبی در قسمت نگارخانه به مخاطبان عرضه شده است.

کارشناس پژوهشی مرکز نور گفت: علاقه مندان جهت تهیه لوح فشرده علاوه بر فروشگاه های معتبر محصولات فرهنگی به فروشگاه اینترنتی مرکز نور به نشانی www.noorshop.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha