پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جلسات محرمانه داعش در اندونزی

حوزه / یک گروه خبری توانست به جلسه محرمانه داعش در جاکارتا راه پیدا کند. این نخستین بار است که یک گروه فیلم‌برداری خارجی در ملاقات‌های مخفیانه داعشیان این کشور شرکت کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گروه خبری ای.بی.سی توانسته‌اند در یکی از جلسات محرمانه داعش که در مسجد جاکارتا به منظور سربازگیری برای این گروه برگزار شده بود حضور داشته باشند.  این نخستین بار است که یک گروه فیلم‌برداری خارجی در ملاقات‌های مخفیانه داعشیان این کشور شرکت کرده است.

فیلمبردار اندونزیایی و مسلمان شبکه ای.بی.سی قصد فیلم‌داری از تمام مراسم را داشته است اما طرفداران گروه تکفیری داعش مانع این امر شده‌اند، با این حال او توانسته به طور مخفیانه بخشی از سخنرانی‌ها و گفتگوهای انجام شده در این تجمع سری را ضبط کند.

این درحالی است که فیلمبردار طرفدار داعش به طور کامل از این ملاقات فیلمبرداری به عمل آورده و تا از این تصاویر به منظور تبلیغات برای گروه تروریستی و تکفیری داعش در اینترنت استفاده کنند.

سیام‌الدین اوبا، از طرفداران داعش است که پیش از این به خاطر آموزه‌های داعشی دستگیر و زندان شده‌ بود، اما به نظر می‌رسد که قوانین کشور اندونزی او را از سربازگیری در ملاء عام منع نمی‌کند.

در این ملاقات سری، یکی از خطیبان طرفدار داعش مسلمانان اندونزی را به مهاجرت به سوریه و رفتن به این کشور تشویق کرده و به آن‌ها وعده کسب معاش و زندگی بهتر می‌دهد.

او در بخشی از سخنانش می‌گوید: اگر به خواست خدا به آنجا بروید دیگر لازم نیست پول اجاره خانه بدهید یا قبض برق و آب بپردازید. به علاوه اینکه به طور ماهانه از مزایا و کمک هزینه‌های متعدد، هزینه مصارف غذایی، بهداشتی، درمانی و دارویی رایگان نیز برخوردار خواهید بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha