چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام میثم درگاهی/ قزوین

حوزه/ حجت الاسلام درگاهی گفت: ولایت مداری یکی از ویژگی های برجسته فاطمه زهرا (س) بود، ایشان همیشه مطیع امر ولایت بود و امروز باید این مسئله در جامعه ما ترویج ونهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام میثم درگاهی، در مراسم سوگواری شهادت فاطمه زهرا (س)، در مدرسه علمیه صالحیه قزوین به روایاتی از ائمه معصومین(ع) در رابطه با جایگاه حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: یکی از مقامات حضرت زهرا علیها السلام، حجت بودن ایشان بر اولاد کرامش علیهم السلام است.

وی ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) می فرماید " نَحْنُ حُجَجُ اللّه‏ عَلى خَلْقِهِ وَ فاطمةُ حُجةٌ عَلیَنا/ ما حجّت‏های خدا بر آفریدگانش هستیم، و فاطمه، حجّت خدا بر ما (اهل بیت) می ‏باشد" و یا امام زمان(عج)  فرمودند "و في ابنة رسول ‏اللَّه (ص) اسوة حسنه/ دختر پيامبر خدا(ص) الگو و اسوه زيبا براي مردم است"، این امر نشان دهنده عظمت وشخصیت متعالی این بانوی بزرگوار می باشد.

مدیر مدرسه علمیه صالحیه قزوین در ادامه با اشاره به این که تمام مشکلات جهان امروز نشات گرفته از عدم تبعیت از ولایت است، ابراز داشت: ولایت مداری یکی از ویژگی های برجسته فاطمه زهرا (س) بود، ایشان همیشه مطیع امر ولایت بود و امروز باید این مسئله در جامعه ما ترویج ونهادینه شود.

وی با بیان این که حضرت صدیقه طاهره(ع) به عنوان بانویی برجسته برای همه جهانیان  الگو می باشند، افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان یک معلم و الگویی برجسته توانست حتی در عرصه تربیت فرزندان، سرور جوانان بهشتی را تربیت کرده و برای بشریت به امانت گذاشتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha