جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علمای لبنان

حوزه / جمعیت علمای مسلمان لبنان با اشاره به توقف هدیه نظامی عربستان به لبنان گفت: این هدیه از اول هم برای کمک به ارتش لبنان نبود بلکه رشوه به فرانسه برای تعطیلی توافق هسته ای بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،  جمعیت علمای مسلمان لبنان (تجمع علماء المسلمين) در بیانیه ای رسمی ابراز داشت: به نظر می رسد مسئله عملیات اتاق سیاه برای بر هم زدن اوضاع در جبهه‌ی لبنان به همراه افزایش انفجارات امنیتی در جبهه سوریه  صورت گرفته است و هدف از آن مشغول کردن مقاومت و تاثیر منفی بر ملت است.

این نهاد حوزوی و علمی اعلام کرد: هدیه نظامی عربستان، اساسا یک رشوه به فرانسه برای توقف توافق هسته ای و فشار بر جبهه ی سوریه بود و به هیچ عنوان برای تقویت ارتش لبنان و رفع نیازهای فعلی آن نبوده است؛ و دلیل آن هم مشاوره با اسرائیل بر سر نوع سلاحی که به ارتش خواهد داد، بود.

جمعیت علمای لبنان افزود: زمانی که توافق هسته ای به امضا رسید و روسیه وارد خط مبارزه با تروریسم در سوریه شد و نیازی به موضع فرانسوی نبود، این قرارداد لغو شد و این مسئله ارتباطی با موضع لبنان در اتحادیه عرب یا هر مسئله ی دیگر نداشته است؛ به خصوص با مبالغ سنگینی که عربستان برای جنگ ظالمانه در یمن و سوریه می پردازد.

از طرف دیگر، جمعیت علمای مسلمان لبنان، انفجارات سنگینی را که در منطقه "سیدة زینب و محله‌ی "الزهراء" در حمص صورت گرفت محکوم کرد و این اقدامات جنایتکارانه را دلیلی بر آغاز سقوط پروژهای تروریستی تکفیری دانست و افزود: این مسئله در برگرداندن ورق به مصلحت بانیان آن فایده ای نخواهد داشت، بلکه بر اراده‌ی ارتش و ملت و کمیته‌های وابسته به سوریه در آزادی کامل آن از دست تروریست های تکفیری جنایتکار که در حال نزدیک شدن است، می افزاید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha