شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ویژه نامه مسطر

حوزه/ جدیدترین شماره از ویژه نامه «مِسطَر» (سیرۀ تربیتی علمای اسلام)، ابعاد شخصیتی آیت الله العظمی خامنه ای را مرور می کند.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری«حوزه» این نشریه که از سوی معاونت فرهنگی تربیتی جامعۀ المصطفی العالمیۀ منتشر می شود، با هدف آشناسازی طلاب با سیرۀ تربیتی علما و بزرگان حوزه جهت وصول به تربیت متوازن و احیای فضائل و سنت های حوزه منتشر و در این راه به معرفی بزرگان و علمای برجسته جهان تشیع که دارای ابعاد مختلف علمی، معنوی، سیاسی، اجتماعی و.. می پردازد.

در شماره جدید «مسطر» 15 مطلب ارائه شده که 6 مورد آن گفتگو با شخصیت ها مشهور در خصوص ابعاد شخصیتی رهبر فرزانۀ انقلاب می باشد.

برخی از عناوین ویژه نامه عبارتند از: «سطر زندگی، سطرهایی از زندگی مقام معظم رهبری»، «سطر دوستان، بیانات علما و سیاست مداران در مورد ویژگی های رهبری»، «سبک زندگی، سبک زندگی دینی از منظر آیت الله العظمی خامنه ای»، «گفت و شنود، گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان»، «سبک بندگی، بررسی شیوۀ عبودیت و بندگی در سیرۀ و گفتار رهبری»، «گفت و شنود، گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین مروی»، «حیات اخلاقی، بایسته های اخلاقی حوزه و روحانیت از نگاه مقام معظم رهبری».

«گفت و شنود» گفتگویی با حجت الاسلام و المسلمین اعرافی است که در این ویژه نامه ارائه شده. در قسمتی از این گفتگو می خوانیم: در جلسه دیدار دست اندرکاران برگزاری کنگره ای یکی از فیلسوفان با مقام معظم رهبری، ایشان با این که در جمع کسانی سخن می گفتند که مجتهد در فلسفه و از فلاسفه کشور بودند، وارد بحث های بسیار مهمی دربارۀ این شخصیت فلسفی شدند که توجه همه را برانگیخت. در همان جلسه متصدیان کنگره دیگری بودند که مربوط به حاج آقا حسین خوانساری بوده؛ در آن جا نیز باز به خوبی وارد بحث شدند و توجه همه را برانگیختند. در جلسه دیگری هم جمعی آمده بودند و دربارۀ مرحوم سید یزدی سخن می گفتند، در آن جلسه هم به خوبی ارزیابی درستی از آثار سید یزدی ارائه کردند. به همین ترتیب، گاهی در یک جلسه از مسایل سیاسی گرفته تا مسایل اقتصادی و علمی در حوزه های مختلف مطرح می شود، ایشان به خوبی در حضور متخصصان آن رشته وارد بحث می شوند و نظر می دهند و نقد می کنند.

دیگر عناوین ویژه نامه «مِسطَر» عبارتند از: «گفت و شنود، بررسی ساحت اخلاقی، خانوادگی آیت الله العظمی خامنه ای در گفتگو با دکتر حداد عادل»، «اخلاق و علم، گفتارهایی از رهبر در باب اخلاق و علم»، «گفت و شنود گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین قرائتی»، «سیاسی، مدیریت و راهبری جهان در دوران رهبری مقام معظم رهبری»، «گفت و شنود، گفتگو با دکتر منصوری»، «تربیتی، ساحت های نظام نامه تربیتی از منظر مقام معظم رهبری»، «سطر آخر، نامه مهم مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی.

پنجمین شماره از ویژه نامه «مِسطَر» در 128 صفحه و با قیمت 7000 تومان منتشر شده است.

علاقه مندان جهت تهیه ویژه نامه به نشانی، قم، چهارراه شهدا، خیابان معلم، جامعۀ المصطفی العالمیۀ معاونت فرهنگی تربیتی، دفتر برنامه ریزی تربیتی مراجعه نموده و یا با تلفن: 02537177769 تماس بگیرند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha