پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله ممدوحی

حوزه / عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: طلبه و مبلغ موفق کسی است که ابتدا خود عالم عامل باشد و بعد مردم را دعوت اخلاق و ارزشهای دینی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از کرمانشاه، مراسم عزاداری و سوگواری دخت مکرم نبی اکرم (ص) حضرت فاطمه الزهرا (س) و جلسه اخلاق آیت الله حسن ممدوحی با حضور جمعی از طلاب و روحانیون در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) استان کرمانشاه برگزار شد.

آیت الله ممدوحی ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) با بیان اینکه طلاب سربازان حضرت ولی عصر (عج) هستند بر ادامه راه انبیاء الهی و ترویج و تبلیغ آموزه های دین تاکید کرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه  حوزه باید برای هدایت جامعه و تبلیغ دین تلاش کند به اهمیت تعلیم و تعلم اشاره کرد و  افزود: تعلیم و تعلم دو ابزار دوران طلبگی اند و  اساسا کسی که به دنبال تعلیم و تعلم می رود از جایگاه خاصی در پیشگاه خدا و ملائکه برخودار است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مخاطبان قرآن کریم علما و اندیشمندان هستند، ابراز داشت: خدا درجات بالایی برای دانش آموختگان عرصه دین قرار داده و قطعأ بسیاری از طلاب و روحانیون مورد عنایات ویژه خداوند متعال هستند.

آیت الله ممدوحی عبادت یک شب عالم را بالاتر از هفتاد سال عبادت جاهل دانست و اذعان داشت: زندگی عالم پر از تفکرات و عنایات خداوند است چرا که امور و اوقات خود را با مراجعه به قرآن کریم و احادیث ائمه اطهار(ع) می گذراند و این امر مورد پسند و رضایت پروردگار است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری توسل و توکل به خداوند متعال را گره گشای مشکلات طلاب دانست و بیان داشت: رمز موفقیت و تعالی مبلغان دین اسلام، توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) است.

استاد حوزه علمیه رسالت حوزویان را بسیار  سنگین دانست و گفت: طلبه و مبلغ موفق کسی است که ابتدا خود عالم عامل باشد و بعد مردم را دعوت اخلاق و ارزشهای دینی کند،  قطعا در چنین صورتی تاثیرات آن در جامعه دو چندان خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha