جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کودک فلسطینی

حوزه / یک مقام ارشد فلسطینی اعلام کرد، ده ها کودک فلسطینی در سراسر قدس اشغالی، هم اکنون تحت بازداشت خانگی رژیم اشغالگر قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از پرس تی وی، «عیسی قراقع»، وزیر امور اسرای فلسطینی روز چهارشنبه (5 اسفند) اعلام کرد، 60 کودک فلسطینی تحت بازداشت خانگی هستند و از دسترسی به خدمات آموزشی و پزشکی محرومند.

قراقع به مورد «موسی نجیب»، نوجوان 16 ساله فلسطینی اشاره کرد و گفت، وی تا زمان برگزاری جلسه محاکمه اش در روزهای آغازین ماه ژوئیه امسال (اواسط تیرماه 95) در حبس خانگی به سر خواهد برد.

مقامات اسرائیلی به مادر این نوجوان فلسطینی دستور داده اند، پسرش را تحت نظر بگیرد و تهدید کرده اند در صورتی که این حبس شکسته شود، هر دوی آنها را بازداشت خواهند کرد.

دادگاهی در قدس اشغالی، روز 7 بهمن 1394، «موسی نجیب» را به حبس خانگی و پرداخت جریمه ای معادل 10 هزار شِکِل (بیش از 2500 دلار) محکوم کرد.

این نوجوان فلسطینی پیش از حبس خانگی نیز 25 روز در یک بازداشتگاه اسرائیلی به سر برد.

قراقع در ادامه گفت: رژیم اسرائیل با حبس خانگی فلسطینیان، ساکنان قدس را به زندانبانان کودکانشان تبدیل کرده است.

وی افزود: مقامات اسرائیلی در طول 3 سال گذشته، دست کم 300 کودک فلسطینی را تحت حبس خانگی قرار داده اند.

برابر آمارها، هم اکنون بیش از 7 هزار اسیر فلسطینی در 17 زندان متعلق به رژیم اشغالگر به سر می برند. در میان اسیران، دهها تن به حبس ابد محکومند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رام الله ، بر اساس بیانیه ای که «باشگاه اسیران فلسطینی» روز جمعه (30 بهمن) منتشر کرد، شمار زندانیان فلسطینی که تحت بازداشت اداری (بازداشت بدون تفهیم اتهام و محاکمه) اسرائیل به سر می برند، افزایش پیدا کرده و به بیش از 700 تن رسیده است.

در میان این زندانیان، در حدود 30 تن از پیش از امضای پیمان اسلو در سال 1993 در زندان های رژیم اسرائیل به سر می برند.

رژیم غاصب اسرائیل بر اساس قانون بازداشت اداری یا همان بازداشت بدون محاکمه، می تواند مظنونان را به مدت 6 ماهِ قابل تمدید در زندان نگه دارد و گروه های حقوق بشر و جامعه بین المللی نیز بارها این قانون را محکوم کرده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha