شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دالیا مجاهد، مدیراجرایی مرکز پژوهش های اسلامی گالوپ آمریکا

حوزه / دالیا مجاهد، مدیراجرایی مرکز پژوهش های اسلامی گالوپ آمریکا گفت: اکثر مردم آمریکا از نزدیک با مسلمانان آشنا نبوده و عقایدشان درباره دین اسلام بر مبنای اخبار رسانه‌ها بوده که اغلب منفی‌گرایانه است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از refinery29.com، خانم دالیا مجاهد، مدیراجرایی مرکز پژوهش های اسلامی گالوپ آمریکا در کنفرانس مشهور "تد"، پیش داوری‌های غلط و اسلام‌هراسی در آمریکا را محکوم ساخت.

وی توضیح داد که اکثر مردم آمریکا  از نزدیک با مسلمانان آشنا نبوده و عقایدشان درباره دین اسلام بر مبنای اخبار رسانه‌ها بوده که اغلب منفی‌گرایانه است.

دالیا مجاهد در خصوص حملات تروریستی 11 سپتامبر گفت: در آن زمان اعمال یک فرد دیگر باعث شده بود که من از یک شهروند آمریکایی به یک مظنون تروریست تبدیل شوم. من و خانواده‌ام از اینکه دیگران از مسلمان بودن ما مطلع شوند می‌ترسیدیم. حتی مجبور شدیم از محل زندگیمان به شهر دیگری کوچ کنیم تا کسی ما را نشناسد. حال آنکه حمله کنندگان به کشور ما به ما نیز حمله کرده‌ بودند.

وی خاطر نشان کرد: مردم آمریکا باید با مسلمانان در مقابل تروریست‌ها متحد شوند نه اینکه مسلمانان را تهدید بالقوه در نظر گرفته و از آنان دوری کنند. من درک می‌کنم که مردم از دست تروریست‌ها عصبانی هستند خب ما مسلمانان هم از دست تروریست‌ها عصبانی هستیم.

مدیر اجرایی مرکز پژوهش های اسلامی گالوپ در ادامه سخنانش درباره ضرورت توقف تروریست‌های داعش گفت: اگر مردم آمریکا داستان سرایی‌های تروریست‌های داعشی را درباره اینکه بیش از 1.6 میلیارد مسلمان در سرتاسر دنیا مانند آن‌ها هستند باور کنند، به نوعی تسلیم تفکر غلط آن‌ها شده و این همان خواست تروریست‌ها است.

وی افزود: تروریست‌های داعش به همان اندازه به اسلام مربوط می‌شوند که گروهک‌های افراط‌گرا و نژادپرست "کوکلاکس کلان" با مسیحیت ارتباط دارند. هر دو گروه مدعی هستند که اعتقاداتشان برگرفته از کتاب‌های مذهبی است حال آنکه با نگاهی به رفتار آن‌ها به خوبی مشخص است که انگیزه‌های جنایتکارانه آن‌ها هیچ ربطی به کتب مقدس ندارد و بی‌رحمی و خشونت آن‌ها باعث شده که چنین برداشت و تفسیری ساختگی از دین داشته باشند.

دالیا مجاهد پیش از این نیز در سخنرانی‌هایش از  پیش داوری‌های آمریکایی‌ها درباره اسلام انتقاد کرده بود و به رسانه‌های آمریکایی گوشزد کرده بود که اسلام‌هراسی در آمریکا در دوران انتخابات ریاست جمهوری روند صعودی نشان می‌دهد.

یادآور می شود دالیا مجاهد متولد سال ۱۹۷۴ میلادی در ناحیه سیده زینب قاهره است که تحصیلاتش را در مصر ادامه داد و به آمریکا مهاجرت کرد. او از دانشگاه ویسکانسین-مدیسن فارغ‌التحصیل شد و در چند مؤسسه به فعالیت پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha