پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام رضا برنجکار مسئول انجمن کلام اسلامی حوزه

حوزه/ قائم مقام پژوهشگاه قرآن و حدیث گفت: تلاش این پژوهشگاه، تبیین مبانی قرآنی و حدیثی است که این خروجی ها در راستای حل نیازهای جامعه و نشر معارف دین است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  والمسلمین رضا برنجکار ظهر امروز در دیدار با آیت الله العظمی  نوری همدانی گفت: یکی از بحش های موسسه دارالحدیث، پژوهشگاه قرآن و حدیث است. 

وی افزود: زمینه فعالیت این پژوهشگاه در زمینه توسعه مباحث قرآنی وحدیثی است که با رویکرد تخصصی این امر انجام می‎شود.

قائم مقام پژوهشگاه قرآن و حدیث گفت: از جمله فعالیت‎هایی که در این  پژوهشگاه و در مجموعه دارالحدیث انجام می‏ شود، برگزاری مراسم های بزرگداشت و یادبود بزرگان است.

وی افزود: از جمله این برنامه ها می توان به برگزاری کنگره مرحوم کلینی و رازی و شیخ صدوق اشاره کرد که بیانگر کوشش و اهتمام این مرکز به احیای تراث تشیع است.

حجت الاسلام و المسلمین برنجکار بیان کرد: خوشبختانه موسسه دارالحدیث در 20 سال گذشته فعالیت‎های گسترده‎ای را در عرصه های قرآنی و حدیثی انجام داده که از جمله آن می توان به ایجاد پژوهشکده علوم و معارف حدیث، پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع)، پژوهشکده کلام اهل بیت(ع) و پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی اشاره کرد و هر کدام از این پژوهشکده ها، خروجی های خاص خود را دارند.

وی گفت: تلاش این پژوهشگاه، تبیین مبانی قرآنی و حدیثی است که این خروجی ها در راستای حل نیازهای جامعه و نشر معارف دین است.

رئیس انجمن علمی کلام اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت های این پژوهشگاه در زمینه تفسیر قرآن کریم، تصریح کرد: این پژوهشگاه نسبت به انتشار یک تفسیر عظیم اقدام کرده است که تا کنون دو جلد از تفسیر سوره حمد تولید شده است.

حجت الاسلام و المسلمین برنجکار بیان کرد: یکی از زمینه های فعالیت این مرکز مقابله با شبهات دینی دشمن است و به همین خاطر، پژوهشگاه قرآن و حدیث سعی می کند در مقابل تلاش دشمنان برای القای شبهات گوناگون، بهترین پاسخ ها را ارایه کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha