جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالهادی مسعودی

حوزه/ قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث گفت: نشر احادیث میان نوجوانان و جوانان در جامعه، بسیار مهم است و باید برای تدوین دروس علم حدیث، فعالیت های تخصصی انجام شود

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  والمسلمین عبداالهادی مسعودی خمینی ظهر امروز در دیدار با آیت الله العظمی  نوری همدانی  به فعالیت های موسسه دارالحدیث اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته  متخصصان کمی در  عرصه حدیث فعال بودند، زیرا این علم، علمی پیچیده و بسیار حساس و مشکل بود.

این استاد حوزه بیان کرد: از دیگر سوی، نشر احادیث میان نوجوانان و جوانان در جامعه بسیار مهم است و باید برای تدوین دروس علم حدیث، فعالیت های تخصصی انجام شود.

قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث اظهارکرد: در این زمینه 15 کتاب درسی در مورد علم حدیث در این مرکز تولید شده و با به کارگیری تجربه فعالان رجالی و تاریخ حدیث و...آثار جدیدی نیز در دست تولید است.

وی گفت: این موسسه کار خود از سال 78 در زمینه حدیث آغاز کرد و برای اولین بار در کشوردانشجویان آن در سال 82 در زمینه علم حدیث فارغ التحصیل شدند.

قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث اظهارکرد: دانشجویان دانشگاه قرآن و حدیث در رشته های کلام، حقوق و ارتباطات مشغول تحصیل هستند؛همچنین این دانشگاه در رشته ارتباطات و در موضوع حج به روحانیون آموزش می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مسعودی اظهارکرد: برای عموم سازی علم حدیث نیز فعالیت های مختلفی انجام شده که از آن جمله می‎توان به برگزاری دوره های کوتاه مدت در شهرهای کشور و ویژه طلاب اشاره کرد.

وی گفت: اساتید دانشگاه قرآن و حدیث از  اساتید مطرح حوزه  و دانشگاه هستند و این دانشگاه هم اکنون به عنوان قطب علمی حدیث در کشور مطرح است و یک دانش پژوه با دید مقبول به استاد دارالحدیث می نگرد که این مساله نشانگر وزانت موسسه دارالحدیث است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha