پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید کاظم سیدباقری

حوزه/ مسئول انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم گفت: یکی از کارکردهای مهم انجمن های علمی، ایجاد و تقویت فضای گفتمانی در مسیر تولید علم و جنبش نرم افزاری است.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم سید باقری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در همین راستا به طور خاص ما در انجمن مطالعات سیاسی حوزه سعی کرده ایم که فضای گفتمانی و تعاملی در بین نخبگان و چهره های برجسته علوم سیاسی ایجاد کنیم که همین مساله زمینه هایی برای تولید علم، نقد و گفتگوهای علمی فراهم می کند.
وی با اشاره به این که تحول در علوم انسانی حوزه نیازمند برنامه ریزی زمان بر است، گفت: به لطف الهی در سال های اخیر اقدامات خوبی در سطح حوزه در مسیر تحول رخ داده که باید کماکان با قوت این روند مبارک ادامه یابد.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همچنین با بیان این که انجمن های علمی مغزهای متفکر نخبگانی حوزه به شمار می روند، گفت: در زمینه تولید آثار فاخر در حوزه قلم و کتاب گرچه کارهای خوبی را شاهد بوده ایم اما باید تلاش های بیشتری صورت گیرد.
وی افزود: البته دانش های انسانی به طور کلی همواره دارای یک سری فراز و فرودهایی هستند و به بار نشستن تلاش ها در این زمینه مستلزم تولید علم و نظریه پردازی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha