جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
درس اخلاق آیت الله علما در مدرسه امام خامنه ای

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: لذت دنیا و آخرت در مراقبت و مواظبت از قلب و روح انسان است و اگر طلبه ای تمامی عمر خود را در مسیر شریعت و برای دین اسلام وقف کند، حتما رفتارش مورد پسند خدای سبحان و ائمه اطهار (علیهم السلام) قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما امروز در نشست اخلاقی با طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام خامنه ای کرمانشاه، با اشاره به این که قرآن کریم، قلب را فرمانده کل قوا می داند، اظهار داشت: قلب انسان کنایه از اراده، روح، جهت دهی، جهت گیری و همچنین مرکز تصمیم گیری انسان است که باید در شکل دهی آن اهتمام ویژه داشت؛ چراکه اگر قلب وارداتی عبادی و الهی داشته باشد قطعأ صادراتش خدایی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان حدیثی از امام صادق (ع) عنوان داشت: قلب انسان حرم و منزل خداوند متعال است، حرم خدای سبحان، حرمت و جایگاهی خاص دارد؛ لذا در مراقبت و مواظبت از آن باید توجه ویژه داشت.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه دین اسلام به انسان ها کد داده و مسیر را مشخص کرده، ابراز داشت: تأمل و تفکر به فرامین خداوند متعال و همچنین اجرای این احکام قطعا قلب و روح انسان را صیقل داده و مقام قرب الهی را به انسان عطا خواهد کرذ.

آیت الله علما ادامه داد: انسان مؤمن و پایبند به فرامین الهی کمتر متوجه گناه خواهد شد و اگر به این باور برسد که قلبش خانه خدای سبحان است، قطع وجودش الهی و خدایی شده و هر آنچه که از او تراوش کند، در مسیر اسلام و اهل بیت (علیهم السلام) خواهد بود.

وی غفلت و فاصله از ذکر و توجه به خداوند متعال را عامل تضرر انسان دانست و خاطرنشان ساخت: انسان به تدریج متولی امور دین شده و قلبش آرام آرام نقش می گیرد و این مهم آثار و برکات بسیاری را به همراه خواهد داشت؛ اما چنانچه خلاف دستورات الهی عمل شود، قطعا نور الهی از انسان ساقط خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: انسانی که خود را وقف در مسیر اسلام و تببین و ترویج معارف الهی نماید و از نفس خود مراقبت نماید، یقینا تقوا و ایمان به خداوند در او ریشه می دواند.

آیت الله علما خطاب به طلاب و مبلغان خواهر مدرسه علمیه امام خامنه ای اذعان داشت: لذت دنیا و آخرت در مراقبت و مواظبت از قلب و روح انسان است و اگر طلبه ای تمامی عمر خود را در مسیر شریعت و برای دین اسلام وقف کند، حتما رفتارش مورد پسند خدای سبحان و ائمه اطهار (علیهم السلام) قرار می گیرد.

امام جمعه کرمانشاه در پایان عنوان داشت: دانش آموختگان و طلاب حوزه های علمیه بدانند که دروس طلبگی به انسان بال پرواز می بخشد و تقوا را در آن ها تقویت کرده، نتیجه ای جز قرب الهی در بر نخواهد داشت.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha