چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام احمد سالک

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سالک، حرکت در مسیر امام(ره) و رهبری، تلاش برای رفع مشکلات مردم و ارتباط مستمر و نظامند با حوزه و روحانیت را از مهمترین شاخصه های مجلس انقلابی خواند.

 حجت الاسلام  والمسلمین احمد سالک در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به لزوم تشکیل مجلس انقلابی، به تبیین شاخصه های آن پرداخت و گفت:  مجلس انقلابی مجلسی است که مدافع اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری باشد و در جهت تحقق آرمان ها در قالب قانون و بستر سازی برای کشور اقدام جدی کند.

وی با تاکید بر ضرورت ولایی بودن نمایندگان خانه ملت، افزود: فردی که وارد مجلس می‌‌شود باید  اطاعت  معنوی، روحی و علمی از مقام معظم رهبری داشته باشد و در مسیر اندیشه های معظم له حرکت کند، همچنین دشمن و جریانات سیاسی را به مردم معرفی و در جهت ارتقا فهم سیاسی توام با بصیرت تلاش کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه ارتباط حوزه و مجلس را از ضروریات مجلس انقلابی دانست و افزود: مجلس همواره با حوزه و روحانیت به ویژه مراجع عظام تقلید در ارتباط بوده، ولی این ارتباط باید سیستماتیک، مستمر و نظام مند باشد، تا نتایج بهتر و موثری حاصل شود .

وی تصریح کرد: باید لوایح و طرح ها با مراجع و بزرگان حوزه در میان گذاشته و از رهنمودهای آن ها که انطباق با احکام شرعی است، برای تصویب قوانین استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین سالک همچنین تدین، تخصص، شجاعت و تلاشگری را چهار ویژگی نماینده موفق خواند  و افزود: چنین فردی باید در کمیسیون های تخصصی مجلس و در صحن علنی به تقویت رابطه با مردم برای رفع مشکلات آن ها از طریق قانون و تذکرات و ابزار نظارتی بپردازد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص رفع نیازمندی های مردم از جمله مسکن، اشتعال، رفاه، معیشت و نشاط گفت: فردی که وارد مجلس می شود باید با همدلی، برای رفع نیازهای مردم تلاش کند. 313/38

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha