جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 373459
۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
طلاب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آل طیب اهواز از تشکیل کانون های علمی فقه، اصول و کلام، با حضور اساتید برجسته، در این مدرسه خبر داد.

حجت‌الاسلام عبدالأمیر رجب پور، مدیر مدرسه علمیه آل طیب اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، از راه‌اندازی سه کانون علمی در این مدرسه خبر داد و گفت: براساس درخواست از مدیریت حوزه خوزستان و با رایزنی‌های انجام‌شده، موافقت شد که سه کانون علمی فقه، اصول و کلام در مدرسه آل طیب راه‌اندازی شود.

وی بابیان این‌که مقدمات کار در حال انجام است، افزود: در این راستا، با اساتید سطح عالی حوزه خوزستان صحبت شده و هیئت‌امنای این سه کانون علمی نیز مشخص شده‌اند و إن شاءالله پس از دعوتی که از نخبگان حوزه برای همراهی در این خصوص صورت گرفت، کانون‌های علمی کار خود را آغاز خواهند کرد.

مدیر مدرسه علمیه آل طیب اهواز، هدف از راه‌اندازی کانون‌های علمی را شناخت طلاب نخبه و تربیت آنها برای آینده حوزه علمیه خوزستان، مطرح کرد و اظهار داشت: در نظر داریم این کانون‌ها را به‌سوی تربیت طلاب پژوهش محور سوق دهیم، تا إن شاءالله طلاب جوان مدرسه علمیه آل طیب، در آینده‌ای نزدیک نسبت به امر تدریس و تألیف اهتمام ورزند.

حجت‌الاسلام رجب پور، با اشاره به نحوه فعالیت طلاب در کانون‌های علمی، گفت: طلاب در این کانون‌ها، مقداری فراتر از کتاب‌های مرسوم حوزه گام برداشته و با نظارت اساتید عالی حوزه با برخی متون و منابع اصلی آشنا خواهند شد تا قدرت درک بیشتر علم را داشته باشند و بتوانند تحلیل و بررسی‌های کامل و جامع‌تر از مسائل استنباط کنند.

وی در پایان بابیان این ‌که کانون‌های علمی ویژه طلاب پایه 5 به بالاست، خاطرنشان کرد: این کانون‌ها مخصوص طلاب جوان پایه 5 و 6 است، چرا که آنها در ابتدای مسیر بوده، لازم است تا قبل از ورود به درس خارج، بنیه علمی محکمی پیدا کنند  و در دوره درس خارج توان بهره‌برداری از مباحث را داشته باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha