شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدافع حرم

حوزه/ حجت الاسلام خانلری گفت: دشمنان انقلاب و اسلام حتی از زنده بودن نام شهداء در جامعه وحشت دارند و این مهم را تهدیدی برای بقاء خود می دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام عباس خانلری، از اساتید حوزه و دانشگاه، در مراسم گرامیداشت نهمین شهید مدافع حرم حمزه کاظمی، در مسجد و حسینیه امیرالمومنین (ع) کرمانشاه با اشاره به مقام شهدا، گفت: شهدا به دلیل این که با شهادت خود اسلام را از خطر و حربه های دشمنان محفوظ و مصون نگاه می دارند از جایگاه خاصی نزد خداوند متعال برخوردار می باشند.

وی با اشاره به این که شهدا با مجاهدتی موجب اقتدار و عظمت اسلام و ایران اسلامی شدند، افزود: انقلاب اسلامی به برکت مجاهدت امام خمینی (ره) و همچنین شهداء ماندگار شده و اکنون نیز به برکت همین ایثارها، شاهد صدور انقلاب به اقصی نقاط دنیا هستیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی، گفت: شهادت و جهاد فی سبیل الله یک امر اسرار آمیز است و عده ای که به درجه ای از تقوا و یقین دست می یابند، قدم در این مسیر پربرکت می گذارند.

حجت الاسلام خانلری با اشاره به آیه " وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ(آلعمران/169)، تصریح کرد:  اساس کار شهدا " عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ" است، چرا که عشق به خداوند متعال و ائمه اطهار علیهم السلام شهادت شهدای مدافع حرم را رقم می زند.

وی یادآور شد: مجاهدت و از خودگذشتگی شهدا موجب حفظ ارزش های اسلام ناب محمدی(ص) شده و انقلاب و اسلام را از گزند دشمنان محفوظ نگاه داشته است.

حجت الاسلام خانلری در پایان گفت: وظیفه ما زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهداء است، چرا که دشمنان انقلاب و اسلام حتی از زنده بودن نام شهداء در جامعه وحشت دارند و این مهم را تهدیدی برای بقاء خود می دانند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha