چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 رسانه های غربی، خشونت علیه مسلمانان را بازتاب نمی دهند

حوزه / مسئول تحقیقات درباره خشونت‌ علیه مسلمانان و مساجد، از دانشگاه آمستردام هلند گفت: بروز حملات خشونت‌بار علیه مساجد و مسلمانان در این کشور، بر خلاف آنچه در رسانه‌ها گزارش می‌شود، رشد فزاینده‌ای داشته و حوادث ناخوشایند علیه مسلمانان و مساجد بسیار بیشتر از تعداد معدود حوادثی هستند که تحت پوشش خبری رسانه‌های غربی قرار می‌گیرند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از nltimes.nl، به گفته «انیکه وندر والک» مسئول تحقیقات درباره خشونت‌ علیه مسلمانان و مساجد، از دانشگاه آمستردام در کشور هلند، بروز حملات خشونت‌بار علیه مساجد و مسلمانان در این کشور بر خلاف آنچه در رسانه‌ها گزارش می‌شود، رشد فزاینده‌ای داشته و حوادث ناخوشایند علیه مسلمانان و مساجد بسیار بیشتر از تعداد معدود حوادثی هستند که تحت پوشش خبری رسانه‌های غربی قرار می‌گیرند.

وندر والک که سال ها تحقیقات درباره خشونت‌ علیه مسلمانان را براساس گزارش‌های ارائه شده به رسانه‌ها، شخصیت‌های مذهبی مساجد و سازمان‌های مذهبی انجام داده، در مصاحبه با خبرنگاران گفت: بسیاری از امامان جماعت مساجد در هلند خشونت‌های انجام شده علیه مساجد را گزارش نمی‌کنند، زیرا نمی‌خواهند به بروز درگیری‌های بیشتر دامن بزنند.

تنها بعضی از این حوادث تیتر اخبار رسانه‌ها و روزنامه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند، اخباری مانند گذاشتن سر خوک جلوی مساجد یا کشیدن نقاشی‌ها و طراحی‌های اهانت آمیز یا آتش سوزی‌های تعمدی در مساجد، این درحالی‌ست که به گفته پلیس، با وجودی که تنها 2 ماه از سال جدید میلادی گذشته است، لااقل مسئولین 20 مسجد در کشور هلند، نامه‌های تهدیدآمیز دریافت کرده‌اند و این آمار‌ها نسبت به سال‌های گذشته رشد صعودی  نگران کننده‌ای را نشان می‌دهند.

دولت و سرپرستان ارتباطات با سازمان‌های اسلامی حاضر به پذیرش و اذهان افزایش خشونت علیه مسلمانان در کشور هلند نیستند، با این حال حتی آن‌ها نیز نگرانی‌هایی را احساس کرده‌اند. در این میان وزیر امور اجتماعی لودویجک اسچر، با ابراز نگرانی به افزایش خشونت‌ها علیه مساجد درخواست کرده تا در نشستی با سازمان‌های اسلامی، وضعیت پیش رو را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهند.

در این میان پلیس هنوز گزارشی در خصوص افزایش خشونت‌ها منتشر نکرده است، اما به گفته پلیس در سال میلادی 2013، تعداد خشونت‌های گزارش شده 150 مورد و در سال 2014 ، تعداد خشونت‌ها 206 مورد اعلام شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha