شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ تجمع علماء مسلمین لبنان برای بررسی اتفاقات اخیر این کشور نشست فوق العاده تشکیل داد و نسبت به اهانت شبکه العربیه به سید حسین نصرالله موضع گیری کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در پی توهین شبکه تلویزیونی العربیه به سید حسین نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در برخی مناطق لبنان ناآرامی هایی روی داد.

به دنبال این ناآرامی ها تجمع علماء مسلمین لبنان نشست فوق العاده تشکیل داد و نسبت به اهانت شبکه العربیه موضع گیری کرد.

** علت ناآرامی های لبنان فیلم موهن العربیه است

در بیانیه این تجمع دینی آمده است: علت ناآرامی های اخیر همین فیلم موهن است و شاید کسانی که این فیلم را پخش کردند می خواستند از درگیریهایی رخ داده پس از آن برای فتنه انگیزی استفاده کنند. ما از وزارت اطلاعات و دادگستری می خواهیم در خصوص این شبکه تلویزیونی تصمیم لازم را اتخاذ کند.

تجمع علماء مسلمین لبنان از نبیه بری خواست فورا برای تشکیل هیئت گفتگو اقدام کند و تصریح کرد: برخی کشورها می خواهند خسارت های خود را در لبنان جبران کنند. باید قطب نمای خود را به صورت صحیح و به سمت دشمن اصلی که رژیم صهیونیستی است نشانه برویم که امروز از درگیری داخلی ما خوشحال است.

این نهاد دینی با بیان اینکه اهانت به مقدسات هیچ یک از مذاهب اسلامی جایز نیست اظهار اشت: اهانت به مقدسات مذاهب اسلامی، صحابه و همسران پیامبر شرعا جایز نیست و هرکس اینگونه عمل کند از دایره وحدت خارج شده است.

** خود را ملتزم به دفاع از فلسطین می دانیم

تجمع علماء مسلمین لبنان ادامه داد: ما حمایت خود را از مسیر مقاومت و راهبرد آن در آزادی تمام فلسطین از بحر تا نهر اعلام می کنیم و خود را ملتزم به دفاع از فلسطین می دانیم.

این تشکل دینی لبنان با بیان اینکه امروز مقاومت ناچار است در برابر هجمه دشمن از خود دفاع کند یادآور شد: آنچه امروز مورد توافق اسرائیل و برخی کشورهای عربی است از بین بردن مقاومت است.

تجمع علماء مسلمین لبنان در پایان خاطرنشان کرد: اختلاف نظرهایی که بین مذاهب اسلامی و داخل هر یک از مذاهب وجود دارد اجتهاد است و به معنی مناقشه و درگیری نیست. اختلاف حقیقی همان اختلاف سیاسی بین رهبران و حاکمان است که از دین و مذهب برای اهداف خود بهره برداری می کنند و دین از آنها بیزار است.

انتهای پیام/

20/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha