جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهر ایست بورن انگلستان

حوزه / شهر ایست بورن پیش از این نیز ساختمانی برای برگزاری نمازهای یومیه و تجمع مسلمانان داشت، اما ساختمان این مکان نامناسب و قدیمی بود. ساختمان مسجد جدید قرار است به مرکز جدید فرهنگی اسلامی تبدیل شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از eastbourneherald.co.uk، پروژه ساخت مسجد جدید شهر ایست بورن در انگلستان آغاز شد.

شهر ایست بورن پیش از این نیز ساختمانی برای برگزاری نمازهای یومیه و تجمع مسلمانان داشت، اما ساختمان این مکان نامناسب و قدیمی بود. ساختمان مسجد جدید قرار است به مرکز جدید فرهنگی اسلامی تبدیل شود.

پیشنهاد ساخت این مسجد برای نخستین بار  در سال 2010 ارائه شد. ساختمان قبلی برگزاری نمازهای جماعت که در میدان آشفورد در نزدیکی جاده آشفورد واقع شده بود مشکلاتی از جمله پارکینگ و کمبود جا برای جمعیت رو به افزایش مسلمانان داشت. این در حالی ست که  مسجد جدید مسلمانان دارای سالن‌های جداگانه برگزاری نماز برای مردان و زنان، تسهیلات نگهداری از کودکان مسلمانان، آشپزخانه، دفتر امام جماعت، کتابخانه و کلاس‌های دروس اسلامی خواهد بود. داشتن فضای پارکینگ مناسب و مکان بزرگتر برای برگزاری نمازهای روزانه از دیگر مزیت‌های این مسجد جدید خواهند بود.

سخنگوی مرکز اسلامی فرهنگی ایست بورن به خبرنگاران گفته است: به حول و قوه الهی، آخرین قرارداد ساخت مسجد جدید را نیز امضاء کردیم و از طرف مسئولین و متصدیان مرکز اسلامی از تمامی کسانی که در پروژه ساخت این مسجد ما را یاری رساندند سپاسگذاری می‌کنیم. مسجد ساخته شده تماما متعلق به اهالی شهر ایست بورن خواهد بود و هیچ اسپانسر و سرمایه‌گذار خارجی و بین‌المللی نداشته و تحت تاثیر هیچ سازمان و تشکیلاتی نخواهد بود. هدف ما از ساخت این مسجد ایجاد فضای سالم و امنی برای عبادت مسلمانان شهر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha