جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 373619
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
حجت الاسلام حبیب ارزانی

حوزه/ دبیر هئیت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان با تاکید برجذب جوانان به مساجد گفت: تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد با هدف تلفیق هنر و فرهنگ برای جذب حداکثری جوانان به مساجد است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی در نشست خبری که به مناسبت بیست و سومین  سالروز تاسیس کانون های فرهنگی  و هنری مساجد  در 18 اسفندماه، طی سخنانی اظهار داشت: در جامعه امروز شان و منزلت مساجد به عنوان یک مکان مقدس کاملا رعایت می شود و آحاد جامعه ایرانی براساس دستوران دینی و روایت اهل بیت(ع) به این مکان احترام خاصی قائل هستند.

وی با بیان اینکه  متاسفانه علی رغم این حفظ شان و منزلت برای خانه خدا روی زمین، شاهد کاهش جذب و حضور  نوجوانان و نسل جدید  به مساجد هستیم، گفت: در بحث کارکرد مساجد و محوریت قرار گرفتن مساجد در سطح محلات باید توجه  و تاکیدی جدی داشت و بر آن اهتمام ورزید .

دبیر هئیت  هماهنگی  و نظارت  بر کانون  های فرهنگی و هنری مساجد عنوان کرد: شان و منزلت مسجد چنان هست که خداوند  مسجد را خانه خود  بیان می کند و به پیامبران خود ماموریت ساخت و خدمت در آن را می دهد، براین اساس  طبق روایات متعدد ائمه معصومین، باید مسجد را آباد و احیا کرد.

وی ادامه داد:  منظور از احیا و آبادانی مسجد ، آبادانی  عمرانی نیست، بلکه  آبادانی معنوی مساجد از اولویت بیشتری برخودار است ، بهره مندی از کارکرد حداکثری مساجد و محور فعالیت قرار گفتن مساجد در محلات نیز دراین راستا است،تشکیل کانون های فرهنگی  و هنری مساجد با هدف تلفیق هنر و  فرهنگ برای جذب حداکثری جوانان به مساجد از جمله اقدامات است.

حجت الاسلام ارزانی تاکید کرد: استان اصفهان با دارا بودن بشترین تعداد کانون های فرهنگی و هنری  در سطح کشور  اقدامت موثری با محوریت ائمه جماعات داشته است ، مراکز و دستگاه های مختلف  در بارورسازی معنویت در سطح جامعه نقش های متعددی دارند و لی در این میان، مساجد به عنوان سنگر اصلی انقلاب و اسلام با محوریت ائمه جماعات در کانون هی فرهنگی  و هنری می توانند بیشترین اثر را  داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha