شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
همکاری‌ها

حوزه/ شعبانی تصریح کرد: حوزه علمیه ظرفیت های ارزشمندی در راستای همراهی با دستگاه تعلیم و تربیت و تربیت نسل انقلابی آینده ساز را داراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزارِی «حوزه» از مازندران، محمد شعبانی، معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران، امروز در همایش مشترک مدیران و مبلغان مدارس امین استان، در سالن الغدیر سپاه کربلا، با مثبت ارزیابی کردن فعالیت این مدارس، گفت: طبق ارزیابی های صورت گرفته، مبلغان مدارس امین از اثرگذاری مناسبی برخوردار بوده اند.

وی با بیان این که حمایت از مدارس امین استان در دستور کار این آموزش و پرورش قرار دارد، افزود: حضور مبلغان دینی توانمند و مجرب، می تواند بر تقویت مباحث اخلاقی و دینی دانش آموزان بیافزاید.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران بر ضرورت اجرای برنامه های هدفمند و اثرگذار در مدارس امین تأکید کرد و گفت: باید از برنامه های روزمره و نمادین که از اثرگذاری مناسبی برخوردار نیستند، پرهیز کنیم.

شعبانی با بیان این که برنامه های دینی ما در مدارس باید عمیق و با مطالعه باشد، افزود: اگر به دنبال خروجی و اثرگذاری مناسب در این حوزه هستیم باید هدفمند، عمیق و با برنامه در این مسیر گام برداریم. 

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به قابلیت های بالای احکام دینی در جهت جذب جامعه جوان، گفت: متأسفانه گاهی از این قابلیت ها در جهت صحیح استفاده نمی شود و به همین دلیل اثرگذاری عکس خواهد داشت.

شعبانی با بیان این که دشمن امروز با ابزارهای نوین به دنبال تسخیر افکار نسل جوان است، افزود: در برابر ابزارهای پر زرق و برق و نوین دشمن، نمی توان تنها به ابزار سنتی اکتفا کرد.

وی با بیان این که آموزش و پرورش جهت همکاری با حوزه علمیه استان آمادگی لازم را دارد و تاکنون نیز  همکاری های مشترک خوبی انجام شده، تصریح کرد: این همکاری ها در آینده پررنگ تر خواهد شد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با بیان این که حوزه علمیه ظرفیت های ارزشمندی جهت همراهی با دستگاه تعلیم و تربیت و تربیت نسل انقلابی آینده ساز داراست، گفت: همه تلاش ما این است که از این ظرفیت و پتانسیل بالا حوزه و روحانیت جهت تقویت مبانی دینی و معرفتی در مدارس استان بهره گیریم.

شعبانی با بیان این که آموزش و پرورش در اعزام گروه های تبلیغی به مدارس کاملاً با حوزه علمیه استان هماهنگ است، افزود: طی تفاهم نامه مشترکی که با حوزه استان امضاء شد، از این پس هر گروه تبلیغی که مورد تأیید حوزه باشد، می تواند در مدارس فعالیت تبلیغی داشته باشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha